معرفی شش فیلم برتر 2020 به انتخاب  منتقدان بی‌بی‌سی

دا فایو بلادز: جدیدترین فیلم اسپایک‌لی درامی هیجان‌انگیز، گیرا و جذاب است. چهار مرد سیاه‌پوست آمریکایی برای بازیافتن پیکر دوست مفقودالاثرشان و همچنین یک جعبه طلا به ویتنام بازمی‌گردند. فیلم که روایت سفر و ماجراجویی این چهار سرباز سابق آمریکا در ویتنام است، درصدد بازنمایی معضلات جدی نژادی جاری در ارتش آمریکا برمی‌آید. اکثر منتقدانی که فیلم را دیده‌اند از شخصیت‌پردازی ظریف و دقیق آن شگفت‌زده شده‌اند.

تاریخ شخصی دیوید کاپرفیلد: احتمالا یکی از ناعادلانه‌ترین موارد توزیع جوایز در طول سال‌های اخیر مربوط به بفتای اخیر است. جایی که اثر خلاقانه، جذاب و سراسر تماشاییِ آرماندو ایموچی یعنی «تاریخ شخصی دیوید کاپرفیلد» نادیده گرفته شد. فیلم دارای نماهای بصری شگرف، ترکیب رنگی جذاب، روایتی سراسر خلاقانه و از همه جالب‌تر گروه تولیدی چند فرهنگی است که سبب می‌شود به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های امسال معرفی شود.

هرگز به ندرت گاهی همیشه: فیلم جدید الیزا هیت من روایت بارداری دختر ۱۷ ساله‌ای در پنسیلوانیا است که به سبب قوانین منع سقط جنین، مجبور است تا راهی طولانی را برای پایان دادن به حاملگی‌اش بپیماید. درامی زنانه و پرکشش که بخشی از تاریخ آمریکا را در قالب داستانی مهیج و عاطفی به تصویر می‌کشد.

شکار: شکار جزو آن دسته از فیلم‌هایی است که از پیش از انتشار و حتی قبل از آنکه احدی آن را دیده باشد منازعه و بحث به راه انداخته است. تا جایی که ترامپ در توییترش از آن انتقاد کرد و انتشار آن به سبب قتل‌های سال پیش آمریکا به تعویق افتاد. فیلم در باره یک باند آزادی‌خواه است که یک متنفذ دست‌راستی را برای مقاصد خود ربوده‌اند. فیلم کرایگ زابل و دامون لیندلوف پیش از آغاز تعطیلی‌ها در ابتدای بهار امسال به اکران عمومی درآمده و مورد استقبال اهالی سینما قرار گرفته است.

باکورائو: این فیلم بسیار غریب درمورد روستایی است به نام باکورائو که ناگهان از تمامی نقشه‌ها حذف می‌شود. فیلمی با تمی ترسناک که آن را به فیلم‌های خون‌آشام نزدیک می‌کند. کارگردانان این اثر یعنی مندونسا فیلهو و و جولیانو دورنلس برای ساخت این فیلم  جایزه ویژه هیات داوران جشنواره کن را کسب کرده‌اند.

دستیار: جدیدترین اثر کیتی گرین برشی یک روزه از زندگی دو دختر جوان است. فیلم‌نامه‌ای درست، بازی‌هایی به اندازه و جلوه‌های بصری زیبا همه باعث شدند تا دستیار فیلمی خوش‌ساخت و قابل تحسین جلوه کند.