کارنامه سالانه عکاسان

سیف الله صمدیان، رئیس هیات‌مدیره انجمن عکاسان ایران نیز با بیان اینکه «اگر عکس نبود تاریخ‌های کج، کج‌تر نوشته می‌شد»، خاطرنشان کرد: قرار بود مجمع عمومی انجمن عکاسان ایران و انتخابات هیات‌مدیره انجمن اردیبهشت ماه برگزار شود و امور انجمن به هیات‌مدیره جدید سپرده شود؛ اما به‌دلیل اینکه تعداد کاندیداهای هیات‌مدیره انجمن به حد نصاب نرسید، مجمع عمومی برگزار نشد و چون نمی‌خواستیم «۱۰ روز با عکاسان ایران» متوقف شود، در فرصت کم با بهره‌گیری از آبرو، حرمت و دانش اسماعیل عباسی این دوره برگزار شد. به همین خاطر هم امسال برای «۱۰ روز با عکاسان ایران» فراخوان نداشتیم. امیدوارم قدر با هم بودن را بدانیم و اگر در دوره‌هایی اشتباهاتی داشتیم ما را ببخشید.

محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار کرد: «۱۰ روز با عکاسان ایران» یکی از مهم‌ترین رویدادهایی است که در عرصه هنر در شهر تهران برگزار می‌شود و هنرمندان و عکاسان در آن نقش محوری دارند. شورای شهر و شهرداری تهران نیز افتخار می‌کند که همراه این رویداد باشد. همچنین اسماعیل عباسی، دبیر هشتمین دوره «۱۰ روز با عکاسان ایران» در این مراسم گفت: هنرمند عکس برگردان نیست، فیلسوفی است دوستدار دانش و دانستن. اندیشمند و متفکر است که جهان را با ابزار خویش تبیین می‌کند. او با نگاهی به خود و نگاهی به جهان، جایگاه خود را می‌یابد و از منظر خویش از جهانی که می‌بیند با ما سخن می‌گوید و جهان‌بینی و بینش خویش از جهان را با ما به اشتراک می‌گذارد. او نه مانند آینه که همچون پنجره‌ای ما را به تماشای نادیده‌ها و شناخت ناشناخته‌ها فرامی‌خواند.

عباسی ادامه داد: در پشتیبانی از دگرگونی‌هایی که انجمن عکاسان ایران خواستار آن شد و به پشتیبانی کارشناسانه و هوشمندانه شورای هنری هشتمین دوره «۱۰ روز با عکاسان ایران» تشکیل یافته از دکتر مهدی مقیم‌نژاد، رامیار منوچهرزاده، زانیار بلوری و بهنام صدیقی و به پشت‌گرمی مسعود زنده‌روح کرمانی هشتمین دوره «۱۰ روز با عکاسان ایران» برگزار می‌شود. از هیات‌مدیره انجمن عکاسان ایران که به من اعتماد کردند و دبیری این دوره را به من سپردند، از فرزادهاشمی و از شورای هنری که جانانه وقت و انرژی گذاشت تا کارها به بهترین شکل ارائه شود، از تمامی افرادی که چراغ «۱۰ روز با عکاسان ایران» را در هفت دوره پیشین روشن نگاه داشتند و از همکارانی که در پشت صحنه اما صحنه گردان اصلی بودند، سپاسگزاری می‌کنم. در ادامه، نمایشگاه هشتمین دوره «۱۰ روز با عکاسان ایران» که شامل ۴۰پروژه عکس است، افتتاح شد.