«روز سینماهای خانه هنر اروپا» ۲۱ مهر به صورت همزمان در خانه هنرمندان ایران، پردیس سیتی سنتر اصفهان، پردیس گلستان شیراز، پردیس ستاره باران تبریز، پردیس هویزه مشهد، سینما لبخند کیش، تماشاخانه پارس کرمان و پردیس اکومال کرج برگزار می‌شود. در این روز فیلم «محوشدگی» به کارگردانی فاتح آکین به نمایش درمی‌آید.

کریستین برویر، مدیرعامل کنفدراسیون بین‌المللی سینمای هنری،  در دو نشست کارگاه فیلم‌سازی با موضوع فیلم هنری از تولید تا اکران به همراه فیلم‌سازانی از سینمای ایران شرکت می‌کند. این کارگاه‌ها ۲۱ مهر در خانه هنرمندان و ۲۲ مهر در پردیس سیتی سنتر اصفهان برگزار می‌شود.

 نمایشگاهِ انفردی نقاشی‌های آبرنگ پارسا پاینده با عنوان «گستره کویر» از فردا جمعه در گالری فرمانفرما برگزار می‌شود. این نمایشگاه تا ۳۰ مهرماه در گالری شماره ۲ فرمانفرما واقع در تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی همه روزه به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ برپاست.

 نمایش «امشب اینجا» به نویسندگی و کارگردانی مژگان خالقی به دلیل استقبال مخاطبان تئاتر، با پایان اجرا در تماشاخانه ایرانشهر، از جمعه ۱۹ مهر ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه ملک به صحنه می‌رود. در این نمایش میترا حجار، ترلان پروانه  و جواد مولانیا بازی می‌کنند.

 آثاری از بیژن بصیری هنرمند ایرانی مقیم ایتالیا با عنوان «شبگرد» همراه با نمایش فیلم «گداخت اندیشه» ساعت ۱۶ فردا  در موزه ملی ایران به نمایش درمی‌آید. این برنامه از سوی سفارت ایتالیا در تهران به مناسبت روز هنر معاصر ایتالیا برگزار می‌شود.