مرضیه برومند ۵ سال بعد از «شهرموش‌ها ۲»، فیلم «سرزمین بود و نبود» را در ژانر کودک و نوجوان و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی جلوی دوربین می‌برد. طراحی تولید این فیلم که به تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان ساخته می‌شود، آغاز شده و در مرحله بازبینی لوکیشن قرار دارد.

 نمایش «بداهه» تازه‌ترین اثر آروند دشت‌آرای از پنج‌شنبه ۱۸ مهر اجرای خود را در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه‌ ایرانشهر آغاز می‌کند. این نمایش یک پروژه‌ پژوهشی است که به تنگناهای زندگی می‌پردازد. در «بداهه» بازیگرانی چون رضا کیانیان، ستاره پسیانی، دیبا خاتمی، آروند دشت‌آرای، کاظم سیاحی وعلی شادمان ایفای نقش می‌کنند.

 اولین نمایش عمومی مستند «زمستان است» به کارگردانی مهرداد زاهدیان و تهیه‌کنندگی پیروز حناچی عصر چهارشنبه با حضور عوامل فیلم، اهالی سینمای مستند، منتقدان سینما و اصحاب رسانه در سالن سینماتوگراف موزه سینما انجام می‌شود. در خلاصه موضوع این فیلم مستند ۸۵ دقیقه‌ای آمده است: «با وقوع کودتای سال ۱۳۳۲ و افزایش جمعیت پایتخت، لاله‌زار آرام آرام هویتی تازه به خود دید، هویت پیشین محو شد و ابتذالی بازاری به جای آن نشست. امروزه لاله‌زار در انبوهی از بنگاه‌های اقتصادی و بی‌هویتی محض گم شده است؛ همان سرنوشتی که مشابه آن برای نیات و اهداف تجددخواهی رقم خورد ...» علاقه‌مندان برای شرکت در آیین افتتاحیه‌ مستند «زمستان است» می‌توانند از ساعت ۱۹ به سالن سینماتوگراف واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، نرسیده به تجریش، باغ فردوس، موزه سینما مراجعه کنند.

 انیمیشن کوتاه «خاکستری متمایل» ساخته‌ اقبال شیرزائی‌ثانی جایزه‌ highly commended award بخش انیمیشن بیست و چهارمین فستیوال فیلم کوتاه «کانبرا» از استرالیا را دریافت کرد. این فیلم پیش از این به جشنواره‌های دیگری چون سی و پنجمین جشنواره‌ «کارتون کلاب» ایتالیا، بیست و پنجمین جشنواره‌ فیلم «سَفیلم» آمریکا، نوزدهمین جشنواره‌ فیلم «نوادا» آمریکا، سی و سومین جشنواره‌ فیلم «ادمونتون» کانادا و بیستمین جشنواره «ووداستاک» راه یافته بود.