شب مجید جوانمرد همراه با نمایش فیلم «دستمزد» شنبه ۲۰مهرماه ساعت ۱۷ در سالن عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود. این شب توسط کانون کارگردانان سینمای ایران با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و فیلمخانه ملی ایران برای مجید جوانمرد، کارگردان سینما و تلویزیون ایران برگزار خواهد شد. مجید جوانمرد متولد ۱۳۳۳ است و از مهم‌ترین آثارش می‌توان به فیلم‌های آدم‌باش، شکار روباه و مار اشاره کرد.

 ارکستر ملی ایران تازه‌ترین کنسرت خود را به رهبری مهمان سهراب کاشف ساعت ۱۹:۳۰ روزهای اول و دوم آبان در تالار وحدت روی صحنه می‌برد. در این کنسرت «پوئم سمفونی آب تشنه» اثر محمدرضا علیقلی توسط ارکستر نواخته می‌شود. در این اجرا گروه کر بنیاد رودکی به رهبری رازمیک اوحانیان نیز ارکستر ملی ایران را همراهی می‌کند.

 سفارت ایتالیا در تهران به مناسبت روز هنر معاصر ایتالیا و با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه آثاری از بیژن بصیری، مجسمه‌‌ساز مطرح را در موزه ملی ایران برگزار می‌کند.  آثار بیژن بصیری هنرمند ایرانی مقیم ایتالیا با عنوان «شبگرد» همراه با پخش فیلم «گداخت اندیشه» به کارگردانی علی اسکندری روز جمعه ۱۹ مهرماه از ساعت ۱۶ در موزه ملی ایران به نمایش درخواهد آمد.