آیین رونمایی از آثار مکتوب حمید متبسم در ساعت پنج عصر روز جمعه یازدهم مردادماه در شهر کتاب فرشته برگزار می‌شود. در این مراسم دو اثر از حمید متبسم با عنوان‌های «دوازده نغمه» (قطعاتی برای تار و سه‌تار) و «زمزمه‌ها» (پارتیتور آلبوم زمزمه‌ها) با حضور خالق اثر، ارشد تهماسبی (به عنوان سخنران) و جمعی از اهالی موسیقی و هنر، در شهر کتاب فرشته رونمایی می‌شود. حمید متبسم آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار و از بنیان‌گذارانِ گروه دستان است.

 نسخه دوبله شده انیمیشن سینمایی «پارک شگفت‌انگیز» ساعت ۱۸ عصر امروز در فرهنگسرای ارسباران اکران می‌شود. قصه این انیمیشن به کارگردانی آندره نِمِک به این قرار است که در یک پارک تفریحی شگفت‌انگیز، قوه‌ تخیل دختری بسیار خلاق به نام جون زنده می‌شود و او جایی پر از سواری‌های شگفت‌انگیز و حیوانات سخنگوی جالب به نام پارک عجایب را پیدا می‌کند که در جنگل متروکه شده است.

 آیین رونمایی مستند بلند «درآستانه بامداد» ساخته مختارشکری‌پور ساعت۱۶:۳۰ امروز درخانه گفتمان شهر (وارطان) برگزار می‌شود. در این مراسم محمود دولت‌آبادی، محمد بهارلو، جواد طوسی، موسی بیدج و محمد محمدعلی حضورخواهند داشت. شکری‌پور دراین مستند که به تازگی وارد شبکه خانگی شده است، به شعر، سبک و بیان زبانی خاص، ترجمه‌های شاملو، پژوهش‌های وسیع او درزمینه فرهنگ عامه ازجمله کتاب کوچه، کارهای گوناگون وی در زمینه ادبیات و شاعران کلاسیک و همچنین دیدگاه‌های وی درباره شاعران بزرگ شعر فارسی پرداخته است.

 مستند زندگی آیت‎الله حاج شیخ هاشم قزوینی به کارگردانی شهرام قدیری ساخته می‌شود. در این مستند که با هدف معرفی مفاخر و علمای استان قزوین تولید می‌شود، گوشه‌هایی از زندگی حاج شیخ هاشم مدرس قزوینی به نمایش گذاشته می‎شود. مرحوم آیت‎الله سیدهاشم مدرس قزوینی نقش بسزایی در آموزش نخبگان ایران اسلامی همچون رهبر معظم انقلاب اسلامی، میرزا حسنعلی مروارید، میرزا جواد حاج آقاتهرانی و محمدتقی شریعتی مزینانی داشته است.