جزئیات ساخت «پایتخت 6»

بالاخره الهام غفوری، تهیه‌کننده این سریال روز گذشته در گفت‌وگو با برنامه «سلام صبح بخیر» آب پاکی را روی دست بینندگان ریخت و درباره تغییرات سری ششم توضیح داد: در مجموعه جدید «پایتخت» دو اتفاق افتاده، یکی حذف باباپنجعلی و دیگری اضافه شدن بهبود است که موقعیت‌های کمیکی را رقم می‌زد که برای تنابنده جذاب بود و مدتی روی این تغییرات فکر می‌کرد. وی اضافه کرد: تنابنده در نهایت به این نتیجه رسید که برای فصل ششم کاراکتر باباپنجعلی از سریال خداحافظی کند و براساس نیاز قصه بهبود با بازی مهران احمدی باز گردد. غفوری درباره نحوه حذف کاراکتر باباپنجعلی و اینکه قرار است درگذشت او در سریال دیده شود یا خیر، گفت: قرار نیست با فوت باباپنجعلی مواجه شویم چون سریال برای نوروز ساخته می‌شود ولی مدتی بعد از فوت او را در قصه خواهیم دید. وی همچنین درباره خداحافظی شخصیت باباپنجعلی هم بیان کرد: تنابنده چندین بار این مساله را اعلام کرده بود و این نقش برای خود خمسه هم داشت تکراری می‌شد و شاید برایش خسته‌کننده هم شده بود. در واقع نمی‌شد شرایط جدیدی برای نقش به وجود آورد چون هر شوخی‌ای که می‌توانستیم برای این نقش داشته باشیم تاکنون ایجاد شده بود. غفوری درباره نحوه بازگشت بهبود که در قصه فوت کرده بود، عنوان کرد: بهبود موقعیت‌های کمیکی در سریال به وجود می‌آورد. من می‌خواستم این خبر را به‌صورت یک سورپرایز نگه دارم ولی گفتم آن را توضیح بدهم تا چگونگی آن را در قصه ببینیم.

با وجود تصمیم سازندگان «پایتخت»، علیرضا خمسه در گفت‌وگو با «ایسنا» از بی‌اطلاعی خود دراین‌باره سخن گفت و توضیح داد: هنوز از طرف عوامل این سریال به من درباره حذف یا ادامه همکاری‌ام با مجموعه پایتخت اطلاع نداده‌اند. با این حال من برای گروه سازنده پایتخت آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم «پایتخت ۶» به شیرینی قسمت‌های قبلش باشد. این بازیگر تاکید کرد: مخاطب دوست دارد خمسه را در شکل‌ها و نقش‌های مختلف ببیند. برای بازیگرها نیز هیچ چیزی جالب‌تر از این نیست که نقش‌های متفاوتی بازی کنند. من هم در حال پیگیری تور جهانی تئاترم هستم و پیشنهادهای سینمایی هم

داشته‌ام. وی افزود: آخرین بار در اسفند ماه سال ۹۷ برای ساخت قسمت نوروزی این فیلم به ایران آمدم، قرارداد بستیم و آماده بودیم که سر کار برویم اما متاسفانه خشایار الوند فوت کرد. به این ترتیب تصویربرداری تعطیل شد و بازگشتم تا تور جهانی تئاتر «بگومگو» را ادامه دهم. این هنرمند ادامه داد: من منتظر تلفن بچه‌های «پایتخت» هم بودم و هنوز نمی‌دانستم درباره شخصیت «باباپنجعلی» می‌خواهند چه کار کنند. خشایار الوند که زنده بود دلش می‌خواست «باباپنجعلی» فوت کند و روحش بیاید پیش ارسطو یا نقی زیرا در این صورت روح می‌توانست مقاطع مختلف سنی را بازی کند و جوانی‌ها و کشتی گرفتن‌های او را ببینیم اما آقای تنابنده یکی از گزینه‌هایشان این بود که «بابا پنجعلی» فوت شده و اصلا حضور نداشته باشد.