دهمین نشست «کوتاه با داستان» به میزبانی سیدمهدی شجاعی با حضور محمدمهدی رسولی و اجرای علی درستکار به همراه نمایش فیلم کوتاه «کپسول» اثر محمدمهدی رسولی برگزار می‌شود. این نشست از سوی کتاب نیستان ساعت پنج و نیم عصر روز یکشنبه، ششم مردادماه، در فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه، فرهنگسرای اندیشه برپا می‌شود و ورود برای همه آزاد است.

 نمایش کودک و نوجوان «اهورا و غول جزیره» به نویسندگی وکارگردانی پریوش کامیار و تهیه‌کنندگی نعیم بختیارى روی صحنه می‌رود. «اهورا و غول جزیره» درباره نگهداری از محیط‌زیست و رفتار مناسب با حیوانات در دشت‌ها و جنگل‌های حفاظت شده است و دغدغه آموزش مفاهیم زیست محیطی به کودکان را به‌عنوان شهروندان آینده دارد. داستان این نمایش درباره گوزن زرد ایرانی است که در جزیره اشک و در میانه دریاچه ارومیه نگهداری می‌شود. این نمایش از ۹ مرداد با مدت زمان ۵۰دقیقه در سالن شماره دوی عمارت نوفل‌لوشاتو آغاز می‌شود.

 نمایش «پستچی، پابلو نرودا» به کارگردانی علی‌رضا کوشک جلالی از روز جمعه ۴ مرداد ماه اجرای عمومی خود را در تماشاخانه ایرانشهر آغاز می‌کند. این نمایش با بازی رویا تیموریان، امیر کاوه آهنین‌جان، اشکان خطیبی و دنیا مدنی در سالن استاد سمندریان ساعت ۲۱ مطابق با جدول زمان‌بندی‌شده این مجموعه تئاتری به روی صحنه می‌رود.

نمایشگاه «ملکه کشتی ربا» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه از روز شنبه ۵ مرداد ماه دایر می‌شود. این نمایشگاه شامل ۴۰ کارتون و کاریکاتور از ۱۴ هنرمند متعهد و متخصص است که به موضوع دزدی دریایی دولت انگلیس از نفتکش ایرانی خواهد پرداخت. این نمایشگاه از ۵ تا ۲۵ مرداد ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی، تقاطع خیابان بهار جنوبی، جنب پل روشندلان، پلاک ۴۵۳ میزبان علاقه‌مندان است.

 شورای صدور پروانه نمایش خانگی با عرضه چهار عنوان فیلم سینمایی ایرانی موافقت کرد. فیلم‌های سینمایی ایرانی «جاده قدیم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی منیژه حکمت، «دایان» به تهیه‌کنندگی محمد حمزه‌زاده و کارگردانی بهروز نورانی‌پور، «کلمبوس» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی هاتف علیمردانی، «تگزاس ۲» به تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان و کارگردانی مسعود اطیابی و داستانی بلند «بچه‌ای با جوراب قرمز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی خداداد جلالی پروانه نمایش خانگی صادر شد و به‌زودی عرضه می‌شوند.