تاریخ‌سازی «هزارپا» با 5/ 2 میلیون مخاطب

با این حال روز گذشته روابط عمومی سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری، آمار فیلم‌های اکران ۹۷ تا ۲۰ مرداد را از نظر میزان فروش و تعداد بیننده اعلام کرد. در این آمار «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی با بیش از ۲۳ میلیارد تومان و بیش از ۵/ ۲ میلیون بیننده در رتبه اول قرار دارد و فیلم‌های «لاتاری» ساخته محمدحسین مهدویان و «تگزاس» ساخته مسعود اطیابی از نظر تعداد بیننده رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. فیلم‌های به وقت شام، مصادره و فیلشاه فیلم‌های دیگر این آمار هستند که توانسته‌اند تعداد علاقه‌مندان بیشتری را راهی سالن‌های سینما کنند.

بر اساس آمارهای منتشر شده ، رکورد پرتماشاگرترین فیلم ایرانی در سینمای ایران در اختیار فیلم کلاه قرمزی و پسرخاله ساخته ایرج طهماسب با ۲۴۴۳۴۵۰ تماشاگر بود و بعد از آن فیلم عقاب‌ها ساخته ساموئل خاچیکیان با ۱۹۵۸۳۰۲ تماشاگر در ردیف بعدی قرار می‌گرفت. حالا فیلم هزارپا پس از مدت زمان کوتاهی توانسته رکورد تازه‌ای برجای بگذارد و با ۲۵۵۱۷۰۲ تماشاگر بر صدر لیست پرتماشاگرترین فیلم تاریخ سینمای ایران بایستد. به نظر می‌رسد این رکورد سال‌ها در اختیار این فیلم باقی بماند و این نکته را هم باید در نظر گرفت که هنوز روزهای زیادی تا پایان اکران فیلم «هزارپا» باقی مانده و احتمالا رکوردشکنی این فیلم کمدی بسیار بالاتر از رقم اعلام‌شده خواهد بود. در شرایطی که سینمای ایران یکی از مهم‌ترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد و رقابت با این فیلم در چرخه اکران بسیار سخت است، چند اثر دیگر هم راهی سینماهای کشور شده‌اند که برخی از آنها می‌توانند سهم قابل‌توجهی از فروش را نصیب خود کنند.

شعله‌ور

به کارگردانی حمید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی توانست نظر منتقدان و داوران سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را جلب کند. این فیلم در شش رشته کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین شد و امین حیایی توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند. فیلم‌نامه «شعله‌ور» به‌طور مشترک توسط هادی مقدم‌دوست و حمید نعمت‌الله به نگارش درآمده است. این فیلم زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند عددی نشده است و این احساس او و همه‌ زندگی‌اش را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. زری خوشکام، بهمن پرورش، فرید قبادی، دارا حیایی، مژگان صابری و پانته‌آ مهدی نیا بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

همه چی عادیه

به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن دامادی نیز قرارداد اکران در گروه سینمایی ماندانا را به ثبت رسانده‌ است. این فیلم که تنها کمدی تازه‌نفس این روزهاست به قلم دامادی نوشته شده و روایتگر داستان زندگی جوانی روستایی است که به دلیل کمبود و بحران آب و به دنبال لقمه نانی به پایتخت مهاجرت می‎کند. او مجبور به فعالیت در مشاغلی می‌شود که دانش و تجربه‌ای از آنها ندارد... در «همه چی عادیه!» عباس غزالی، بهنوش بختیاری، رز رضوی، پژمان بازغی، سحر قریشی، لیلا بلوکات، رضا رویگری و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

راه رفتن روی سیم

ساخته احمدرضا معتمدی است که در بخش بازار سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد. فیلم رویای یک گروه موسیقی زیرزمینی است که می‌خواهند در خارج از ایران کنسرتی برگزار کنند. همه چیز را آماده کرده‌اند و قصد دارند به طور قانونی از کشور خارج شوند، اما مشکلاتی موجب می‌شود به سراغ شیوه‌های غیرقانونی خروج از کشور بروند و اتفاقات آن‌طور که انتظار می‌رود، پیش نمی‌رود. احمد مهرانفر، حامد کمیلی، اندیشه فولادوند و هومن برق‌نورد در این فیلم بازی می‌کنند.

پشت دیوار سکوت

مسعود جعفری جوزانی که با درام‌های حماسی‌ نظیر «شیر سنگی»، «در مسیر تندباد» و اثر میهنی «در چشم باد» شناخته شده، این بار نیز سینمایش به‌رغم اجتماعی و آسیب‌شناسانه بودن، خالی از قهرمان نیست اما برخلاف قهرمانان حماسی‌اش، این واپس‌خوردگان و مطرودان و بدنامان جامعه‌اند که در قالب قربانیانی که به یک رستگاری غیرمنتظره می‌رسند، قهرمانان «پشت دیوار سکوت» شده‌اند. این فیلم داستان دختر جوانی به نام ستاره است که با همه وجود تلاش می‌کند تغییری در زندگی خود و دیگران ایجاد کند. سحر جعفری‌جوزانی، آرمان درویش، مهدی احمدی، رویا تیموریان، امین تارخ، بهزاد فراهانی، سیما تیرانداز، شقایق فراهانی، سیامک صفری، فریبا متخصص، حسین پاکدل، پرویز پورحسینی و سمیه نجومی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

14 (2)