بدرقه ناصر چشم آذر به خانه ابدی

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی نیز گفت: به اعتقاد من این روزها وقت رفتن ناصر چشم آذر نبود ولی چه کنیم که ناصر ناباورانه ما را ترک کرد و به لقای معشوق رسید و همه ما را داغدار کرد. زنده یاد ناصر چشم آذر به راستی یکی از استوانه‌های خانه موسیقی و یاریگر ما بود. شاهد احمدلو بازیگر و کارگردان سینمای ایران و برادر همسر زنده یاد ناصرچشم آذر هم در این مراسم گفت: هر وقت با ناصر از مردم صحبت می‌کردیم، او می‌گفت «نگو مردم، بگو یاران باران عشق». ناصر رفیق جوانی من بود، ناصر دنیای من بود و من با ملودی‌های او بود که عاشق سینما شدم. او این مملکت را رها نکرد و در ایران ماند.

وی ادامه داد: یک هفته قبل از مرگ ناصر، او به یک برنامه تلویزیونی دعوت شده بود و بسیار خوشحال بود که دوباره این فرصت را دارد که می‌تواند با مخاطبان خود دیدار داشته باشد، او مثل همیشه خوش تیپ منزل را به سمت تلویزیون ترک کرد و ما هم منتظر بودیم تا تصویر او را ببینیم اما بعد از ۴۰ دقیقه برگشت و وقتی از او پرسیدیم چه شد، گفت «هنگام ورود گفتند که ممنوع الورود هستم». به هر حال امیدوارم پرواز ناصر عزیزم آینه‌ای باشد برای سیاستمداران و مدیرانی که قدرش را ندانستند.

این کارگردان سینمای ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: چندی پیش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا با ناصر قدم می‌زدیم. او همان روز گفت «شاهد یک روزی هم من در اینجا زیر خاک می‌روم، فقط اگر سر خاک من آمدید گریه نکنید». او به ما از کد و رمزی گفت که فقط خودش می‌دانست. او به ما گفت:  اگر سر خاک من می‌آیید، بگویید پی.او.پی. این رمز ناصر چشم آذر بود که می‌خواهم شما آن را تکرار کنید.

پس از صحبت‌های احمدلو و قرائت متنی نوشته سیروس الوند، منوچهر اسماعیلی گوینده پیشکسوت سینما و تلویزیون پشت تریبون آمد و گفت: سلام به ناصر چشم آذر، سلام به اسطوره موسیقی، به راستی که او متعلق به همه ایرانیان است. او ثروت بی‌پایانی است که به همه خانواده ملت ایران تعلق دارد و اکنون که از میان ما رفت همه ما با رفتنش غمزده شدیم. من واقعا نمی‌دانم چه بگویم. فقط باید بگویم همه ما امروز داغدار مرگ ناصر چشم‌آذر هستیم. او از جمله دوستان بسیار خوب من بود که هفته‌ای دو بار به من زنگ می‌زد و از کارهایش با من صحبت می‌کرد. او عاشق هنر بود.

منوچهر چشم آذر برادر مرحوم ناصر چشم آذر نیز در پیام تلفنی که از خارج کشور به این مراسم ارسال کرده بود، گفت: من و ناصر از همان ابتدا یک هدف را دنبال می‌کردیم و می‌توان گفت که یک روح در دو بدن بودیم. ما همیشه می‌خواستیم انسان‌های موثری برای وطن باشیم. به‌طور حتم یاد او زنده و قطعا مانند گذشته جایگاه والایی خواهد داشت زیرا هنرمند واقعی در هیچ شرایطی نمی‌میرد. پوری بنایی بازیگر قدیمی سینما هم در این مراسم گفت: من و ناصر چشم آذر در یک دوره از آمریکا به ایران بازگشتیم. من همیشه به او می‌گفتم که باید در ایران باشی و در کشور خودت به کارهایی که مدنظر داری ادامه بدهی. غم از دست دادن او برای همه ما سخت است و من می‌دانم همسرش شیرین احمدلو چقدر بزرگوارانه در زندگی او کنارش حضورش داشت.‌ای کاش که هفته گذشته به تلویزیون نمی‌رفت که این‌چنین با او برخورد شود. مراسم یادبود زنده یاد ناصرچشم آذر ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ فردا سه‌شنبه ۱۸ دی ماه در مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم تهران برگزار خواهد شد.