برگزاری بزرگداشت لوون هفتوان با حضور سینماگران سر شناس

آلبرت بیگجانی، از دوستان صمیمی هفتوان روی صحنه آمد و با بیان خاطره‌ای از وی گفت: «بسیار کم هستند هنرمندانی که از دوستان لوون نبوده باشند! او ارتباطات بسیار زیادی از هر دین و مسلک و فرهنگی داشت. شاید لوون تنها کسی بود که در تاریخ این کشور، وسط بازی ایران- استرالیا خوابید!»

محمد شیروانی کارگردان فیلم سینمایی «لرزاننده چربی» هم در این مراسم گفت: «ما از ابتدای سال ۱۳۹۰ برای فیلم لرزاننده چربی به دنبال مردی چاق می‌گشتیم؛ اما نه صرفا چاق، بلکه یک بازیگر مناسب، لوون در تورنتو بود، یک کارگردان و بازیگر ارمنی که به واسطه معرفی گروه‌های تئاتری می‌شناختیمش... مرز بین خواب و بیداری لوون بسیار کمرنگ بود. چشمانش بر خلاف بسیاری از بازیگران باور داشت بدنش علی رغم اضافه وزن، زنده بود. او بیشتر از ما مسلمانان، می گفت: الحمدلله!... حالت چطور است؟ الحمدلله. با شرایط سخت چه می کنی؟ الحمدلله... بالاخره قلب ایستاد؟! قسمت بود... الحمدلله...»

در ادامه رضا عطاران، بازیگر و کارگردان فیلم «دراکولا» که در این فیلم همبازی لوون هفتوان بوده است، در خاطره‌ای جالب گفت: «ویژگی عجیب و غریب او که همه به آن واقفند، مهربانی بیش از اندازه‌اش بود. طوری که اگر بر سر فیلم‌برداری حال هر کداممان بد می‌شد در کنار او می‌نشستیم تا کمی بهتر شویم. در دراکولا دوستی به نام آقای نیما راد حضور داشتند که خاطره‌ای از لوون هفتوان را برایمان در حضور خود لوون تعریف می کردند، آقای راد می گفتند یک روز در کلاس های بازیگری، لوون هفتوان به عنوان استاد مهمان حضور داشتند؛ آقای راد هم به‌عنوان هنرجو سعی کردند تا از جان مایه بگذارند و بهترین اتود بازی را جلوی ایشان انجام دادند؛ اما وقتی برگشتند، دیدند که لوون هفتوان خوابیده است!... البته نکته اصلی خاطره من اینجا است که وقتی آقای راد داشتند همین خاطره را برای لوون بر سر فیلم‌برداری دراکولا تعریف می‌کردند، دوباره آقای هفتوان خوابیده بودند!»

پس از عطاران، ایرج طهماسب روی صحنه آمد و گفت: «ما به او می‌گفتیم حاج آقا لوون!... می خواهم برای شما تصویرسازی کنم، درخت، گل، پرنده و تمام اینها تصویرند... انسان هم تصویر است؛ اما وقتی این تصویر کاری جالب انجام می‌دهد، برای ما تصور درست می‌کند. لوون تصور ما است.»