پردرآمدترین بازیگران مرد

۱- مارک والبرگ

درآمد: ۶۸ میلیون دلار

فرهنگ و هنر

حضور در قسمت جدید مجموعه «تبدیل‌شوندگان» و بازی در کمدی «خانه بابایی ۲» کارهایی است که والبرگ برای حضور در رتبه نخست پردرآمدترین بازیگران مرد سال  انجام داده است. علاوه‌بر این او تهیه‌کننده سریال «شوتر» هم هست. تبلیغات تجاری را هم حساب کنید. این فرمول سال گذشته برای راک جواب داد و امسال برای والبرگ. فرمولی دائمی برای موفقیت در هالیوود: فیلم‌های کامیک بوکی+ کمدی+ تهیه‌کنندگی+ تبلیغات= درآمد نجومی!

۲- دواین جانسون

درآمد: ۶۵ میلیون دلار

فرهنگ و هنر

دواین جانسون ملقب به«راک»(صخره) و کشتی‌کچ‌کار حرفه‌ای و دوبلور و بازیگر آمریکایی است. او در دانشگاه میامی، فوتبال آمریکایی بازی کرد و در یک دوره مسابقات ملی برنده شد. سال گذشته راک پردرآمدترین بازیگر مرد سال بود. با وجود عدم موفقیت فیلم‌هایش در گیشه امسال او هنوز در رتبه بسیار بالایی قرار دارد. ظاهرا صداپیشگی انیمیشن دیزنی هم برای ستاره «موآنا» درآمد خوبی داشته است.

۳- وین دیزل

درآمد: ۴/ ۵۴ میلیون دلار

وین دیزل با نام اصلی مارک سینکلر وینسنت بازیگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی است و از معروف‌ترین فیلم‌های او می‌توان به سری فیلم‌های سریع و خشن، ریدیک و تریپل اکس اشاره کرد. هشتمین قسمت از مجموعه «سریع و خشن» امسال بیش از یک میلیارد دلار فروخت. اما این تنها فیلم وین دیزل نبود. «xXx» و «محافظان کهکشان ۲» هم در کارنامه قهرمان سینمای آمریکا وجود دارد. او فقط با یکی از این فیلم‌ها می‌توانست  در فهرست پردرآمد‌ها قرار بگیرد.

۴- آدام سندلر

درآمد: ۵/ ۵۰ میلیون دلار

سندلر پس از حضور موفق در یک برنامه زنده تلویزیونی در چند فیلم هالیوودی حضوری موفق داشت اما آدام سندلر به خاطر قراردادی که اخیرا با کمپانی نتفلیکس بسته در این لیست قرار گرفته است. قراردادی که برای ۴ فیلم دیگر هم تمدید شده است.

۵- جکی چان

درآمد: ۴۹ میلیون دلار

 جکی چان در ابتدای ورود به حرفه فیلم‌سازی در فیلم‌های اژدها وارد می‌شود و خشم اژدهای بروس لی به‌عنوان سیاهی لشکر و بدل‌کار ایفای نقش کرد.   اولین تجربه بازیگری وی  در سال ۱۹۷۱ بود  و با حضور در  فیلم «ببر کوچولوی کانوتن» بود. او در سال ۱۹۷۲ در فیلم «مشت خشم» که یکی از فیلم‌های مشهور بروس‌لی بود، به‌عنوان بدل کار بازی کرد. او در این سال در فیلم پرفروش «مار در سایه عقاب» و کمدی کونگ‌فوی «استاد مست» را بازی کرد و خود را به‌عنوان مشهورترین ستاره هنرهای رزمی آسیا پس از بروس‌لی تثبیت کرد.

۶- رابرت داونی جونیور

درآمد: ۴۸ میلیون دلار

رابرت داونی جونیور اولین تجربه بازیگری‌اش را در فیلم پدرش با نام پوند در سال ۱۹۷۰ کسب کرد. او برای بازی در نقش چارلی چاپلین در فیلم چاپلین در سال ۱۹۹۲ نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و برنده جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. در سال ۲۰۰۰ پس از درمان اعتیاد خود به مواد مخدر و رهایی از زندان ایالات متحده به اتهام قاچاق مواد مخدر، برای بازی در سریال Ally McBeal به جمع بازیگران سریال پیوست و توانست - جایزه گلدن کلوب را از آن خود کند.

۷- تام کروز

درآمد: ۴۳ میلیون دلار

تام کروز در سال‌های دبیرستان در فیلم موزیکالی از طرف مدرسه شرکت کرد و مورد تحسین قرار گرفت. همین مساله باعث شد وی به بازیگری به‌طور جدی علاقه‌مند شود. نخستین بازی جدی  او، تنها یک‌سال پس از به پایان بردن دوره دبیرستان، در فیلم «عشق بی پایان» به سال ۱۹۸۱ اتفاق افتاد و تا سال ۱۹۸۶ در چند فیلم بازی کرد که چندان شهرتی برایش نداشت. اما در این سال به عنوان بازیگر اصلی فیلم تاپ گان برگزیده شد.

۸- شاهرخ خان

درآمد: ۳۸ میلیون دلار

شاهرخ‌خان که در تلویزیون به موفقیت دست یافته بود در سال ۹۱ با یکی از دوستانش وارد بمبئی می‌شود و مورد توجه هما مالینی ستاره زن آن زمان قرار می‌گیرد. هما می‌خواهد تا او بازیگر اولین فیلمی باشد که کارگردانی می‌کند. ۱۲ سال بعد  شاهرخ خان به سوپراستار سینمای هند بدل می‌شود. نام این فیلم «دل آشناهه» بود. او پرطرفدارترین  بازیگر هالیوودی جهان است و در رده‌بندی قدرتمندترین مردان جهان رده ۴۲ را داراست. او چهار فیلم در سال ۲۰۱۶ و سه فیلم در ۲۰۱۷ داشت.


پردرآمدترین بازیگران زن

1- اما استون

در آمد: 26 میلیون دلار

فرهنگ و هنر

امیلی جین «اما» استون بازیگر انگلیسی‌تبار متولد آمریکا است. او اولین بار استعداد خود را در فیلم کمدی «خیلی بد» در نقش جولز نشان داد و بعد از آن در فیلم‌های خانه بانی و ارواح دوست‌دخترهای سابق ایفای نقش کرد. او برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن به‌دلیل بازی در فیلم La La Land بود و توانست لقب پردرآمدترین بازیگر سال را به خود اختصاص دهد.

2-جنیفر انیستون

درآمد: 5/ 25 میلیون دلار

فرهنگ و هنر

جنیفر جوآنا آنیستون بازیگر آمریکایی و برنده جایزه امی است. او در یونان، کالیفرنیا و نیویورک بزرگ شده و بزرگ‌ترین موفقیت خود را در سریال تلویزیونی دوستان به دست آورده است. جنیفر که به تازگی همکاری خود را با اپل تی وی آغاز کرده است، دومین خانم پردرآمد بازیگر در سال ۲۰۱۷ بود.

۳- جنیفر شریدر لارنس

درآمد: ۲۴ میلیون دلار

جنیفر شریدر لارنس اولین نقش بزرگش را با حضور در مجموعه تلویزیونی «بیل انگوال» رقم زد. سپس در فیلم‌هایی چون دشت سوزان و زمستان استخوان‌سوز توجه منتقدان را به خود جلب کرد و برای اولین بار توانست نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شود. در زمان نامزدی‌اش برای دریافت این جایزه، دومین فرد تاریخ سینما بود که در جوان‌ترین سن موفق به نامزدی برای این جایزه شده است. در سال پیش او تنها در فیلم !Mother حضور داشت، اما از بازار تبلیغات درآمد خود را بالا برد.

۴- ملیسا مک کارتی

درآمد: ۱۸ میلیون دلار

ملیسا مک‌کارتی بازیگر، کمدین و نویسنده اهل آمریکا است و تا کنون یک بار برنده جایزه امی شده است. مک کارتی باوجود حضور در نقش‌های کوتاه در فیلم‌های مشهوری از جمله «زندگی دیوید گیل» و «فرشتگان چارلی»، نتوانست درسینما جایی برای خود بیابد اما با سریال «دختران گیلمور» توانست به محبوبیت زیادی در میان مخاطبان تلویزیون دست پیدا کند. مک کارتی سپس به فیلم «ساقدوش‌ها» پیوست و با این فیلم توانست به شهرت فراوانی دست پیدا کرده و نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به‌دست آورد. او در سال ۲۰۱۷ توانست ۱۸ میلیون دلار کسب درآمد کند.

۵- میلا کونیس

درآمد: ۵/ ۱۵ میلیون دلار

شاید مهم‌ترین نقش‌آفرینی میلا کونیس در فیلم‌های سینمایی در سال ۲۰۰۸ رخ داد، زمانی که وی در فیلم فراموش کردن سارا مارشال بازی کرد. از آن پس بود که در فیلم‌های مشهور دیگر به نقش‌آفرینی پرداخت. بازی قدرتمند در فیلم قوی سیاه وی را نامزد دریافت جایزه گلدن کلوب برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن کرد. بازیگر ۲۷ ساله آمریکایی و ستاره هالیوودی سال پیش با وجود حضور کمرنگ در سینما درآمد خوبی کسب کرد.

۶- اما واتسون

درآمد: ۱۴ میلیون دلار

واتسون در ۹ سالگی برای بازی در نقش هرمیون گرنجر انتخاب شد. او پیش از این نمایش‌های مدرسه‌ای را اجرا می‌کرد. سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ او در کنار دنیل ردکلیف و روپرت گرینت در ۸ فیلم هری پاتر بازی کرده است. واتسون با بازی در مجموعه هری پاتر توانسته است چندین جایزه و بیش از ۱۰ میلیون پوند درآمد داشته باشد. واتسون با بازی در پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۷، یعنی «دیو و دلبر» به جمع ۱۰ بازیگر پردرآمد سال پیوست.

۷- چارلیز ترون

درآمد: ۱۴ میلیون دلار

ترون بازیگر آفریقایی- آمریکایی کار خود را از اواخر دهه ۹۰ و با بازی در فیلم‌هایی چون دو روز در دره، جو یانگ نیرومند، وکیل مدافع شیطان و قوانین خانه سایدر آغاز کرد. او برای بازی در نقش قاتل سریالی زن در هیولا توانست علاوه بر کسب نقدهای مثبت منتقدان، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را ببرد تا اولین آفریقایی باشد که در رده بازیگران، موفق به کسب اسکار می‌شود. همچنین وی برای بازی در فیلم سرزمین شمالی نامزد جایزه اسکار شد. چارلیز ترون با حضور موفقی در فیلم پرفروش The Fate of the Furious توانست درآمد خوبی کسب کند.

۸- کیت بلانشت

درآمد: ۱۲ میلیون دلار

کاترین الیز بلانشت معروف به کیت بلانشت، بازیگر هالیوودی برنده جایزه اسکار، باز هم در لیست پردرآمدترین بازیگرهای سال قرار گرفت. این بازیگر ۴۹ ساله سینما و تئاتر زاده استرالیا در طول دوران بازیگری‌اش توانست تحسین بسیاری از منتقدان را کسب کرده و همچنین جوایز بسیاری شامل ۲ جایزه اسکار، ۳ جایزه انجمن بازیگران فیلم، ۳ جایزه گلدن گلوب و ۳جایزه بفتا را ازآن خود کند.