نشانه‌های رونق در بازار پاییزه سینما

  زرد

در هفته گذشته فیلم سینمایی «زرد» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده موفق شد مجموع فروش خود را به چهار میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان برساند. «زرد» داستان چند جوان نخبه است که برای بورسیه‌ای که دریافت کرده‌اند راهی ایتالیا هستند اما درست چند شب قبل از عزیمت، حادثه‌ای رفاقت، دوستی، اعتماد و همه ویژگی‌های اخلاقی آنها را به محک می‌گذارد و با پیشروی ماجرا هرکدام از این شخصیت‌ها بیش‌ازپیش در دوراهی انتخاب آینده و خوشبختی خود یا ماندن پای رفاقت و دوستی‌شان مردد می‌شوند.بهرام رادان، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، شهرام حقیقت‌دوست، بهاره کیان‌افشار و... در «زرد» به ایفای نقش می‌پردازند.

  خفه‌گی

«خفه‌گی» تازه‌ترین فیلم فریدون جیرانی که سال گذشته در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشت.داستان فیلم جیرانی این بار نیز یک مشرقی به همراه دارد، فضای فیلم فضایی مالیخولیایی و وهم‌آلود است. در این فیلم نوید محمدزاده، الناز شاکردوست، پردیس احمدیه، غلامحسین لطفی، احسان امانی، اسدالله یکتا با هنرمندی ماهایا پطروسیان و با حضور افتخاری پولاد کیمیایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

  شنل

«شنل» دومین ساخته حسین کندری موفق شد ۱۹۰ میلیون تومان فروش داشته باشد. این در حالی است که تلویزیون تبلیغات این فیلم را با حضور تنها یک سکانس از باران کوثری پخش می‌کند که اعتراض این بازیگر را نیز به همراه داشته است.این فیلم روایتگر داستان زندگی یک زن پرستار است که با شرایط خاصی با فرزندش زندگی می‌کند و بنابر اتفاقات و اشتباهی ماجراهایی برای وی رخ می‌دهد.باران کوثرى، رضا بهبودى، بهار کاتوزى، مسعود فروتن، بابک انصاری، مهدى حسینى‌نیا و آیسان حداد در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

  آزاد به قید شرط

«آزاد به قید شرط» به کارگردانی حسین شهابی تنها ۱۶۵میلیون تومان فروش داشت. این فیلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، اما چندان با نظر موافق منتقدان مواجه نشد. در این فیلم که به بررسی مشکلات اجتماعی و زندگی زندانیان آزاد شده پس از تحمل حبس طولانی‌مدت می‌پردازد، امیر جعفری، شقایق فراهانی، لیلا اوتادی، دیبا زاهدی، امیررضا دلاوری، رامین راستاد، امیر دژاکام، احمد نیکپور، شکرخدا گودرزی و... به ایفای نقش می‌پردازند.

  خانه دختر

فیلم جنجالی شهرام شاه‌حسینی پس از گذشت سه سال در حالی روی پرده سینماها می‌رود که دستخوش تغییرات بسیاری شده است. این فیلم تاکنون ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.ماجرای فیلم درباره دو دختر دانشجو است که به دنبال کشف راز مرگ هم‌دانشگاهی خود، درست روز پیش از مراسم عروسی‌اش هستند. در همین بین مرتضی قصد دارد خانه کوچکشان را زیر قیمت بفروشد تا زودتر از محله و نگاه سنگین مردمانش فرار کند.حامد بهداد، نسیم ادبی، پگاه آهنگرانی، رویا تیموریان، بهناز جعفری، باران کوثری، محمدرضا هدایتی، بابک کریمی، رعنا آزادی‌ور، نادر فلاح و... در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم در گروه آزاد اکران شده است.

  ایتالیا، ایتالیا

«ایتالیا ایتالیا» اولین ساخته کاوه صباغ‌زاده نیز توانست یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون فروش داشته باشد. این فیلم درباره زوج جوانی است که قصد دارند به ایتالیا سفر کنند اما در زندگی با مشکلاتی مواجه می‌شوند.حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرید سجادی‌حسینی، رضا سخایی، همایون ارشادی و... در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین چهره‌پردازی از سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر شد.

  قهرمانان کوچک

«قهرمانان کوچک» به کارگردانی حسین قناعت تنها فیلم کودک و نوجوانی است که روی پرده رفته و موفق شده است یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان فروش داشته باشد.قهرمانان کوچک برگرفته از نام و یاد پهلوان کوچک ایران شهید سعید طوقانی پهلوان ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای است. به گفته کارگردان، «قهرمانان کوچک» اولین فیلم کمدی رزمی سینمای کودک و نوجوان است که در راستای تولید ملی بدون هیچ شعار و سفارشی ساخته‌شده است.برزو ارجمند، بیژن بنفشه‌خواه، بهنوش بختیاری، آناهیتا همتی، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی، شهرام قائدی و... بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

  ملی و راه‌های نرفته‌اش

«ملی و راه‌های نرفته‌اش» ساخته تهمینه میلانی نیز توانسته فروش خود را تا دیروز به یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان برساند.داستان فیلم درباره ملیحه، دختر جوان و کم‌تجربه‌ای است که عاشق جوانی به نام سیامک می‌شود و برخلاف میل خانواده، با او ازدواج می‌کند و به‌زودی تفاوت دیدگاه و اختلاف فرهنگی بین این دو آشکار می‌شود. میلاد کی‌مرام، ماهور الوند، السا فیروزآذر، جمشید هاشم‌پور، افسر اسدی، جمشید جهانزاده، فرزانه نشاط‌‌خواه، ستاره اسکندری، سارا خویینی‌ها، مسعود فروتن و فلور نظری بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

  حقه‌باز دم دراز

«حقه‌باز دم‌دراز» اولین فیلم بلند سینمایی علیرضا محمودزاده است که بانام قبلی «جوراب‌شو و پینوکیو» ساخته شد و پروانه نمایش گرفت اما تغییر نام یافت و به حقه‌باز دم‌دراز تغییر کرد. این فیلم نیز تاکنون ۳۰۰ میلیون فروش داشته است. این فیلم اثری موزیکال و عروسکی محسوب می‌شود و قصه‌اش درباره عروسک‌های عمو پیرداد است که از خانه می‌گریزند و مشکلاتی را به وجود می‌آورند. سحر ولدبیگی، احمدرضا اسعدی، مریم شاه‌ولی، محمد مایلی، مجید مختارپور، ترنم کرمانیان و... بازیگران این فیلم سینمایی هستند. این فیلم نیز به‌جای «تابستان داغ» ابراهیم ایرج‌زاد در گروه ماندانا اکران خواهد شد.

  مالاریا

«مالاریا» ساخته پرویز شهبازی نیز موفق شد ۲۹۰میلیون تومان فروش داشته باشد. «مالاریا» در سال ۹۴ تولید شده و حالا پس از دو سال از زمان تولید از چهارشنبه پیش روی پرده سینماها رفت.فیلم روایت داستان دختر و پسری است که در تهران‌گردی‌های خود با مردی برخورد می‌کنند که مشکلی دارد. آنها سعی می‌کنند راه‌حلی برای این مشکل پیدا کنند. ساعد سهیلی، ساغر قناعت، آزاده نامداری و آذرخش فراهانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

  خالتور

«خالتور» به کارگردانی آرش معیریان نیز تاکنون موفق به فروش ۷۳۰ میلیون تومانی شده است. این فیلم یک کمدی موزیکال است که به زندگی سه جوان موزیسین که سعی دارند اسیر موسیقی بازاری نشوند می‌پردازد.محمدرضا شریفی‌نیا، پوریا پورسرخ، مهران غفوریان، علی صادقی، سحر قریشی، مریم امیرجلالی، اصغر سمسارزاده، محمدرضا هدایتی، رسول نجفیان، مریم معصومی و... بازیگران این فیلم هستند.