بر پایه این گزارش، حوضه آبریز دریای خزر این هفته با بیشینه بارش ۴/ ۴۷میلی‌متری و متوسط محدوده ۹/ ۶میلی‌متری بیشترین میزان بارش حوضه‌‌‌های آبریز اصلی را دارد.

این هفته حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز بیشینه بارش ۳/ ۳۱میلی‌متری با متوسط بارش ۹/ ۳میلی‌متر را دارد. حوضه آبریز خلیج‌‌‌فارس و دریای عمان بیشینه بارش ۱/ ۱۲میلی‌متری و متوسط محدوده یک‌‌‌دهم میلی‌متری را تجربه می‌کند. حوضه آبریز فلات مرکزی بیشینه بارش ۶/ ۵میلی‌متر و متوسط محدوده صفر میلی‌متری و حوضه آبریز قره‌قوم هم بیشینه بارش ۷/ ۴میلی‌متری و متوسط محدوده یک‌‌‌دهم میلی‌متری را دارد.

براساس تازه‌ترین گزارش موسسه تحقیقات آب، حوضه آبریز مرزی شرق نیز این هفته بدون بارش است. همچنین این هفته از ۳۰حوضه آبریز درجه‌‌‌دو کشور ۱۶حوضه بدون بارش هستند. در هفته منتهی به ۲۱مهر دو حوضه اصلی آبریز کشور و تعدادی از حوضه‌‌‌های درجه‌‌‌دو بدون بارش خواهند بود.بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود، حوضه آبریز دریای‌خزر در هفته منتهی به ۲۱مهر بیشینه بارش ۸/ ۳۴میلی‌متری و متوسط محدوده ۴/ ۲میلی‌متری را داشته باشد. براساس پیش‌بینی‌‌‌ها، حوضه آبریز دریاچه ارومیه در هفته آینده بیشینه بارش ۷/ ۸میلی‌متری با متوسط بارش ۶/ ۱میلی‌متر و حوضه آبریز فلات مرکزی بیشینه بارش ۳/ ۳میلی‌متری و متوسط محدوده صفر میلی‌متری را خواهد داشت. برای حوضه آبریز خلیج‌‌‌فارس و دریای عمان نیز در هفته منتهی به ۲۱ مهر بیشینه بارش ۶/ ۲میلی‌متری و متوسط بارش صفر میلی‌متری پیش‌بینی می‌شود. حوضه‌‌‌های آبریز قره‌قوم و مرزی شرق و ۱۸حوضه آبریز درجه ۲ نیز بدون بارش خواهند بود.