صنایع فولادی با رشد ۳/ ۲۴‌درصدی نسبت به سال گذشته در صدر جدول جای گرفتند.یکی از اهداف تامین برق در تابستان ۱۴۰۲ با وجود ناترازی تولید و مصرف برق، تامین انرژی بیشتر برای صنایع کشور به منظور تحقق شعار سال‌جاری مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» است. میزان مصرف برق از ابتدای سال‌جاری تاکنون در همه واحدهای صنعتی کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸/ ۵‌درصد رشد داشته است.از ابتدای سال‌جاری میزان مصرف برق در صنایع فولادی ۷/ ۵درصد، صنعت سیمان ۲/ ۶‌درصد و سایر فلزات از جمله مس، آلومینیوم و روی ۲/ ۷‌درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که بیانگر رشد تولید است.

تولید برق حرارتی از ۸۰میلیون مگاوات ساعت گذشت

میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در بهار امسال از مرز ۸۰میلیون مگاوات ساعت عبور کرده است. این در حالی است که بیش از ۸۱‌درصد ظرفیت نیروگاهی کشور در اختیار واحدهای تولید برق حرارتی است. از این میزان تولید بیش از ۵۵‌درصد مربوط به واحدهای سیکل ترکیبی است که میزان تولید انرژی آنها با افزایش ۴درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۴۴ میلیون مگاوات ساعت رسیده است. همچنین سهم واحدهای گازی در تولید برق سه‌ماه نخست امسال ۱۸میلیون مگاوات ساعت و سهم واحدهای بخاری ۱۸میلیون مگاوات ساعت بوده است.

رشد ۳۰ درصدی تولید توربین‌های برق

تولید صنایع بزرگ کشور تولید موتور و توربین‌‌‌های برق غیر از موتورهای وسایل نقلیه‌‌‌ در سال ۱٤۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد ۵/ ۲۹درصدی مواجه شده است.نگاهی دقیق‌تر به آمار رشد تولید توربین‌‌‌های تولید برق بیانگر آن است که در سه‌ماه اول سال ۱٤۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان رشد تولید ۹/ ۳۹‌درصد بود.