به گزارش «ایسنا»، علی رسولیان از فعالیت دفاتر تبادل فناوری در شانگهای خبر داد و گفت: بنگاه‌‌‌های کوچک و متوسط به نوعی به بنگاه‌‌‌های چینی متصل می‌‌‌شوند، اما محدودیت‌های سفر به دلیل کرونا باعث شده این تبادل کمتر به شکل حضوری انجام شود.

وی افزود: تبادل فناوری با آلمان هم امسال اجرایی شده و در حال حاضر ۲۳ بنگاه‌‌‌ کوچک و متوسط در آلمان حضور پیدا کردند، با فناوری بنگاه‌‌‌های توسعه‌یافته آلمان آشنا شدند و توانستند نمایندگی‌های مختلف این کشور را دریافت کنند و اقداماتی نیز برای صادرات داشته باشند.  رسولیان در ادامه از حضور ایران در اجلاس صنایع کوچک کشورهای دنیا در لهستان که به زودی برگزار می‌شود خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با استفاده از این فرصت، صنایع کوچک از اقدامات دنیا در این حوزه بیشتر استفاده کنند و تبادل فناوری با این کشورها گسترش پیدا کند.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی با اشاره به امضای تفاهم‌‌‌نامه با ترکیه، اظهار کرد: به زودی یک تیم اقتصادی عازم ترکیه خواهد شد. برای ساخت شهرک صنعتی مشترک در مرز نیازمند مجموعه اقدامات قانونی است. اما با ارمنستان، ترکیه و عراق صحبت‌‌‌هایی در زمینه ساخت شهرک صنعتی مشترک شده است. نقاطی در داخل کشور و مرزها پیشنهاد شده، اما هنوز جمع‌بندی که چارچوب کاری را مشخص کند صورت نگرفته است. در جلسات با ترکیه هم برخی مناطق برای فعالیت بنگاه‌‌‌های اقتصادی آنها پیش‌بینی شده است.