علیرضا رفیعی پور افزود: برهمین اساس سازمان دامپزشکی کشور با ابلاغ بخشنامه‌ای به ادارات کل خود در سراسر کشور، آنان را ملزم به عرضه فرآورده‌های خام دامی (گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم‌مرغ و ماهی) به شکل بسته‌بندی و شناسنامه‌دار کرده است.

وی عرضه بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی را یکی از راهکارهای مقابله با ویروس کرونا دانست و اظهار کرد: جلوگیری از عرضه فله‌ای فرآورد‌ه‌های خام دامی علاوه بر تامین سلامت مصرف‌کنندگان، فروشندگان و عرضه‌کنندگان را از هرگونه آلودگی محفوظ می‌کند. وی تصریح کرد: به‌طور حتم مردم با رعایت اصول بهداشتی و عدم خرید فله‌ای محصولات غذایی از جمله گوشت و ماهی در جلوگیری از اپیدمی این بیماری نقش خواهند داشت.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید براینکه تلاش داریم ویروس کرونا از انسان به حیوانات انتقال نیابد گفت: فرآورده‌های خام دامی به‌عنوان مایحتاج روزانه مردم به شمار می‌رود، بنابراین باید با رعایت تمامی اصول بهداشتی، دام و فرآورده‌های خام دامی سالم به دست مردم برسد. وی افزود: امکان انتقال دهی ویروس از طریق مراکز عرضه و فروشندگان محصولات خام دامی وجود دارد بنابراین لازم است برای رعایت اصول بهداشتی در این مراکز از ماسک و دستکش استفاده شود. رفیعی پور اظهار کرد: اکنون برای عبور از بحران شیوع ویروس کرونا تمامی اقدامات و دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی اعم از تشخیص، رصد، پایش، نمونه برداری و نظارت در مراکز تولید (واحدهای دام، طیور و آبزیان)، عرضه (کشتارگاه‌ها و واحدهای بسته‌بندی) و فروش تشدید شده است. رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید براینکه مردم فرآورده‌های خام دامی را از مراکز معتبر خریداری کنند تصریح کرد: در صورتی که مردم شاهد عدم رعایت اصول بهداشتی از سوی مغازه‌ها و فروشندگان شدند لازم است که تذکر داده شود و در صورت عدم رعایت از این مراکز خرید نکنند. رفیعی پور افزود: اکنون همکاران سازمان دامپزشکی طی ایام تعطیل در سراسر کشور فعال هستند.