به گزارش «شاتا»، عباس قبادی در پایان جلسه ستاد تنظیم بازار کشور در جمع خبرنگاران افزود: بخشی از کالاهایی که تاثیر بیشتری از طرح اصلاح قیمت بنزین داشتند با نوسانات قیمتی مواجه شدند؛ به‌ویژه در «حوزه حمل‌ونقل بار»، با وسایل نقلیه‌ای که سوخت بنزین مصرف می‌کنند این موضوع مشهود‌تر است، بنابراین مقرر شد در سهمیه تخصیصی به این بخش تجدیدنظر شود و مراتب در اسرع وقت به اطلاع مردم برسد.

وی ادامه داد: به‌دنبال مصوبه ستاد تنظیم بازار، وزارت کشور و همچنین وزارت نفت مکلف شدند در این‌خصوص بررسی کارشناسی و دقیق‌تری داشته باشند که با توجه به قول مساعد وزارت نفت امیدواریم به‌زودی این تصمیم عملیاتی شود. معاون وزیر صمت تصریح کرد: سهمیه تخصیصی حال‌حاضر وانت‌بارها، برای ۱۵ روز کارکرد آنها کفایت می‌کند و ضروری است که برای مابقی ایام ماه بازنگری لازم انجام شود. قبادی درخصوص باقی‌مانده سهمیه آبان ماه وانت بارها و انتقال آن به ماه جاری گفت: در این‌خصوص موارد به وزارت نفت منعکس شده است و با توجه به ظرفیت‌های فنی این وزارتخانه در این‌خصوص تصمیم‌گیری و اقدام خواهد شد. وی افزود: موضوع حمل‌ونقل بار، به‌ویژه در برخی اقلام کالایی و ثبات قیمت آنها تاثیر بسزایی دارد و انتظار داریم که در مواردی که ضرورت موضوع وجود دارد هرچه سریع‌تر تجدیدنظر شود و اقدام لازم نیز از سوی دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت نفت انجام گیرد.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت اظهار کرد: براساس اسناد بالادستی و همچنین با تاکیدی که از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار کشور انجام شد، تمامی مصوبات این ستاد باید از سوی دستگاه‌های مسوول عملیاتی و اجرایی شود. قبادی تصریح کرد: برای تداوم شرایط مناسب در سطح بازار باید درخصوص برخی سهمیه تخصیصی بازنگری لازم انجام شود. وی گفت: درخصوص سهمیه بنزین پیک‌های موتوری، همچنین تاکسی‌های اینترنتی و وانت‌بارها موارد مرتبط به اطلاع وزارت نفت رسیده و حتی مصوباتی درخصوص بازنگری سهمیه وانت‌بارها داشتیم که وزارت نفت مکلف شد در ۴۸ ساعت آینده مقدمات فنی این موضوع را بررسی و نتایج لازم را به این ستاد اعلام کند. معاون وزیر صمت در مورد سایر مصوبات جلسه ستاد تنظیم‌بازار کشور اضافه کرد: طی گزارش وزارت جهادکشاورزی روند تولید گوشت مرغ در کشور افزایشی بوده و با تدابیر اتخاذ شده برای اسفند ماه، ایام نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان در این حوزه، با توجه به جوجه‌ریزی بیش از ۱۳۵ میلیون قطعه، هیچ مشکلی نخواهیم داشت. قبادی اعلام کرد: با توجه به گزارش ارائه شده درخصوص تامین گوشت قرمز خوشبختانه پیش‌بینی‌های لازم برای توزیع بیش از ۲۵ هزار کیلوگرم گوشت قرمز در ایام پایانی سال در سطح بازار فرآهم شده است. وی تصریح کرد: درحال‌حاضر در تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ در کشور مشکلی نداریم و حتی در مواردی گزارش‌هایی مبنی بر کاهش قیمت نیز در سطح بازار دریافت می‌شود.