وی با بیان اینکه توربین استفاده شده در این نیروگاه کلاس F است ادامه داد: در آینده بخش بخار این نیروگاه احداث می‌شود و راندمان سیکل ترکیبی آن به ۵۸ درصد خواهد رسید که بالاترین راندمان نیروگاهی کشور خواهد بود. به گفته این مقام مسوول، سوخت اصلی این نیروگاه گاز است که البته گازوئیل نیز به‌عنوان سوخت دوم آن تعریف شده است. دودابی‌نژاد میزان پیشرفت فیزیکی کل این نیروگاه را ۵/ ۸۶ درصد اعلام کرد و اظهار کرد: واحد بخار این نیروگاه تا قبل از پیک مصرف سال ۹۹ با شبکه سراسری برق کشور سنکرون می‌شود.

مجری طرح‌های نیروگاه‌های خصوصی شرکت برق حرارتی قرارداد و مذاکره انجام شده برای استفاده از توربین کلاس F در این نیروگاه را پیش از قرارداد زیمنس، با تولیدکنندگان داخلی عنوان کرد و توضیح داد: ۴۳ درصد ارزش مالی تجهیزات مورد استفاده در این نیروگاه از بخش داخلی و ۵۷ درصد آن از بخش خارجی تامین شده است. این در حالی است که ۵۰ درصد تجهیزات مورد استفاده در این نیروگاه از بخش داخلی و ۵۰ درصد از بخش خارجی تامین شده است. مجری طرح‌های نیروگاه‌های خصوصی شرکت برق حرارتی همچنین با اشاره به اینکه براساس قانون نیروگاه‌های برق دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شوند، گفت: ۱۱ هزار مگاوات نیروگاه دولتی در نوبت و آماده واگذاری به بخش خصوصی هستند.

دودابی‌‌نژاد در پاسخ به سوالی که وزارت نیرو در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی چندان موفق عمل نکرده و به‌رغم اینکه باید سهم دولت در اختیار داشتن نیروگاه کاهش یابد این طور نبوده است،‌گفت: در حال حاضر سهم دولت در نیروگاه‌های برق ۳۳ درصد است و قرار است این سهم به ۱۷ درصد کاهش یابد. وی اضافه کرد: به‌دلیل اینکه دارایی‌های وزارت نیرو زیاد است شاید این‌طور به‌نظر بیاید که وزارت نیرو در اجرای اصل ۴۴ موفق عمل نکرده است؛ درحالی‌که این طور نیست و سرعت واگذاری‌ها بسیار خوب است. مجری طرح‌های نیروگاه‌های خصوصی شرکت برق حرارتی ادامه داد: به هر حال برای اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌ها افزایش یابد باید مطالبات آنها که یک عدد بالایی است به سرعت پرداخت شود؛ بنابراین اگر این مطالبات پرداخت نشود، سرمایه‌گذاران متضرر خواهند شد. دودابی‌‌نژاد تاکید کرد:‌ اگر نتوانیم به جذب سرمایه‌های بخش خصوصی اقدام کنیم در سال‌های آینده شاید نتوانیم واحدهای جدید خصوصی وارد مدار کنیم. وی در پاسخ به این سوال که سال گذشته شرکت برق حرارتی ایران چه میزان برق از نیروگاه‌های حرارتی تولید کرد، گفت: در سال ۹۷، ۳۱۱ هزار میلیون کیلووات ساعت برق در کشور تولید شد که ۲۸۷ هزار میلیون کیلووات ساعت مربوط به شرکت برق حرارتی بود.