طرز طلب در بازدید از نیروگاه برق زاهدان افزود: ظرفیت موجود نیروگاه‌های برق استان ۲۰۰ مگاوات است که تا قبل از تیرماه و زمان اوج مصرف‌، چهار واحد دیگر با ظرفیت ۴۲ مگاوات به نیروگاه فعلی زاهدان اضافه می‌شود.

وی هزینه راه‌اندازی این چهار واحد را ۱۰۰ میلیون یورو عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی این چهار واحد، بخش زیادی از مشکلات تامین برق استان برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی کشور به تعمیرات نیروگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: تعمیرات به خوبی پیشرفت داشته است و تا اوایل خرداد تکمیل می‌شود.

طرزطلب همچنین درخصوص تکمیل و توسعه واحد بخار ایرانشهر نیز گفت: قراردادهایی در این رابطه منعقد شده است و از نیمه خردادماه امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۴ نیروگاه گازی در سیستان وبلوچستان گفت: در حال حاضر یک نیروگاه گاز در‌زاهدان‌، نیروگاه بخار در ایرانشهر‌، نیروگاه سیکل ترکیبی بمپور ‌و ‌یک نیروگاه گازی در کنارک فعال هستند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی کشور با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت فعلی تولید برق در این ۴ نیروگاههای موجود در استان ۲۰۰ مگاوات است، گفت: درحال حاضر تعمیرات این نیروگاه‌ها نیز که بصورت دوره‌ای انجام می‌شود؛ به اتمام رسیده است.

طرز طلب با اشاره به تراز بین تولید و مصرف برق در استان گفت: پایین بودن تعرفه در استان موجب شده ‌که فاصله تراز تولید و مصرف بیشتر شود که نیازمند افزایش ظرفیت تولید برق استان است. 

وی افزود: در قالب طرح‌های توسعه‌ای استان طرح‌هایی در تولید برق برنامه ریزی شده تا زیرساخت‌های تولید برق در استان سیستان وبلوچستان گسترش یابد تا تمام نیروی برق مورد نیاز، در خود این استان تولید شود، در حدی که نیاز به واردات انرژی از استان‌های همجوار نباشد.

طرزطلب با توجه به کاهش بارندگی و کمبودهایی که وجود دارد از شهروندان خواست در مصرف انرژی صرفه جویی کنند تا برق ‌بصورت پایدار و مطمئن در تمام طول سال تحویل آن‌ها شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.