رضا رحمانی در حاشیه بازدید از برخی از واحدهای صنفی و مناطق سیل زده پلدختر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه بر اثر سیلاب اخیر خسارت‌های جبران‌ناپذیری به واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی و زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کشور وارد شده است. وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌ها تاکنون سیل نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان به زیر بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت کشور خسارت وارد کرده و البته هنوز هم برآورد کامل نشده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اینکه در جریان سیل اخیر به ۶۹ شهرک صنعتی کشور آسیب وارد شده است، افزود: در حوزه نحوه حمایت از واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی آسیب‌دیده در حال جمع‌بندی هستیم و در روزهای آینده در جلسه هیات دولت تصمیم‌گیری نهایی صورت خواهد گرفت. رحمانی گفت: تمهیدات مختلفی برای حمایت از واحدهای آسیب‌دیده در نظر گرفته شده و به‌عنوان مثال پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات با سود پایین حتما در دستور کار قرار خواهد گرفت و حمایت‌ها به‌صورت ترکیبی هستند.

وی عنوان کرد: برآورد کامل میدانی از میزان خسارت‌ها انجام شده است و به تفکیک به صنوف، واحدهای صنعتی و معدنی کمک خواهد شد. وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: به‌عنوان نمونه پیشنهاد دو سال استمهال و بخشودگی مالیاتی برای واحدهایی که بیش از ۵۰ درصد آسیب دیده‌اند به هیات‌دولت ارجاع خواهد شد.