محمدی ضمن تشریح راه‌هایی که برای توسعه اقتصادی کشور وجود دارد، گفت: ورود سرمایه گذاران خارجی، علاوه بر افزودن به حجم سرمایه‌گذاری داخلی، تکنولوژی مدیریت بنگاه‌های اقتصادی را به کشور وارد کرده و سبب ارتقای مدیریت در بنگاه‌ها می‌شود. وی راه دیگر توسعه اقتصادی را ارتقای بهره‌وری و بهبود مدیریت در بنگاه‌ها دانست و گفت: بهبود مدیریت، با انتصاب مدیران حرفه‌ای در بنگاه‌های اقتصادی عمومی و دولتی، بهبود نظام حاکمیتی در آن بنگاه‌ها و شفاف‌سازی عملکرد آنها اتفاق می‌افتد.

محمدی افزود: در گزارش بانک جهانی در سال ۲۰۱۶ ایران در بین ۱۹۰ کشور از نظر فضای کسب و کار، رتبه ۱۱۸ را کسب کرده است. در نتیجه باید برای عملیاتی کردن سیاست‌های بهبود فضای کسب و کار چاره‌اندیشی کنیم. مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: رشد بهره‌وری و استفاده از ظرفیت‌ها و دارایی‌های موجود، یکی از ضروریات قطعی افزایش رشد اقتصادی و مستلزم تحقق ایجاد فضای مناسب کسب و کار است.

وی تصریح کرد: رشد درون‌زا از طریق تولید ثروت با بهره‌وری بالا و استفاده از منابع و دارایی‌های موجود، امکان‌پذیر است؛ به شرطی که آن دارایی‌ها، علاوه بر هزینه‌های عملیاتی مازاد تولید داشته و آن مازاد سرمایه‌گذاری شود. محمدی با اشاره به لزوم دستیابی کشور به رشد ۸ درصد، گفت: باید بهره‌وری دارایی‌های موجود کشور افزایش یابد و سرمایه‌گذاری خارجی، میزان سرمایه‌گذاری از منابع داخلی را تقویت کند.

بر اساس این گزارش، همایش پنجمین دوره طرح «ایران تک» با هدف ارزیابی و معرفی برترین شرکت‌های منطقه غرب و شمال غرب کشور، توسط نمایندگی‌های سازمان مدیریت صنعتی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه، روز پنج‌شنبه ۷ دی ماه در مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار شد.

طرح «ایران تک» برای گروه‌های مختلف جامعه از جمله سیاست‌گذاران، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی، به منظور تحلیل روند اقتصادی منطقه، تدوین سیاست‌های اصلاحی، تحلیل بازار سرمایه، شناسایی فرصت‌های همکاری اقتصادی و تشویق رقابت در بخش دولتی و خصوصی دارای اهمیت است. در حال حاضر ۵۰۰ شرکت بزرگ و تاثیر گذار منطقه شمال غرب با دبیرخانه ایران تک، همکاری دارند.