اقدامات جزیره‌ای مانع صادرات موفق

محسن امینی در جلسه ماهانه این کمیسیون که با حضور صاحبان صنایع و بخش خصوصی برگزار شد با بیان اینکه برای صادراتی قدرتمند نیاز به اتحاد و یکپارچگی دربخش‌های مختلف داریم، تاکید کرد: برای صادراتی موفق نباید جزیره‌ای عمل کنیم. رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران با تاکید بر اینکه رویداد پیش‌رو فرصت ویژه‌‌ای برای طرح مطالبات بخش خصوصی است، گفت: امیدواریم با برگزاری این اجلاس ملی به اثربخشی مناسبی درحوزه کشاورزی دست یابیم و همین امر موجب ارتقای تولیدات کشاورزی و صادرات این بخش شود.

امینی افزود: هرچند واحدهای مختلفی دربخش‌های صادرات فعالند، اما نباید موازی‌کاری دراین زمینه برکیفیت غلبه داشته باشد.رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران به اهمیت کشت فرا‌سرزمینی اشاره کرد و گفت: موضوع کشت فراسرزمینی یکی از اولویت‌های مهم این کمیسیون است که مسوولیت آن را انجمن کشت فرا‌سرزمینی برعهده دارد و با هماهنگی کمیسیون اقدامات این حوزه مهم را پیش می‌برد. امینی با بیان اینکه اجلاس ملی تجارت محصولات کشاورزی و غذایی باید دستاوردهای خوبی برای تولید‌کنندگان و صادرات کشور داشته باشد، افزود: ستاد برگزاری اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذایی آمادگی دریافت ایده‌ها و پیشنهادهای فعالان حوزه کشاورزی و صادرات را دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه حذف وزارت بازرگانی یکی از معضلات بزرگ بخش بازرگانی و صادرات کشوراست، تصریح کرد: مصرف بهینه و بالا بردن بهره‌وری در تولید و پایین نگه داشتن قیمت تمام‌شده از عناصر اصلی موفقیت در حوزه صادرات است. رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران گفت: با توجه به اهمیت اجلاس ملی تجارت محصولات کشاورزی برای حضور وزیر محترم کشاورزی، وزیر صمت و رئیس محترم مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه، رایزنی‌های فشرده‌ای در دست اقدام است تا با حضور مقامات بلند‌پایه و تاثیرگذار کشور برای رفع خلأهای قانونی و اجرایی صادرات کشاورزی و غذا، بخشی از دغدغه‌ها و مشکلات این بخش را مرتفع کنیم. امینی ابراز امیدواری کرد با همدلی دولت و بخش خصوصی دراین اجلاس، تصمیمات مهم و اثربخشی برای صادرات محصولات کشاورزی و صنایع وابسته درسطح ملی اتخاذ شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران در ادامه اضافه کرد: کمیسیون کشاورزی با توجه به جامعه مخاطبان گسترده‌‌ای که در سراسر کشور دارد، وظیفه خود می‌‌داند تا در راستای آگاهی‌‌بخشی، افزایش دانش و اطلاعات فعالان این بخش گام‌‌هایی را بردارد و درهمین راستا اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا در بحث آموزش و انتقال تجربیات، پنل‌های علمی و تخصصی را درحاشیه اجلاس تدارک دیده و برنامه‌ریزی کرده است. وی با بیان اینکه دراین رویداد ملی کارگاه‌های آموزشی، جلسات هم‌‌اندیشی و نمایشگاه ظرفیت‌‌های صادرات کشاورزی و غذا برگزار می‌شود ابراز امیدواری کرد: این اجلاس با همکاری انجمن‌‌ها، تشکل‌‌ها و اتاق‌‌های استان‌ها با قدرت بیشتری برگزار می‌شود.در ادامه نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران، نمایندگان بخش خصوصی و استادان حوزه دانشگاه به دغدغه‌ها و مشکلات مربوط به حوزه صادرات پرداختند.  همچنین در این جلسه، موضوع کشت فراسرزمینی پنبه با توجه به نیاز به ارتقای جایگاه صنعت نساجی در ایران، مورد بررسی حاضران قرار گرفت.