راه‌اندازی دفتر توسعه روابط تجاری خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در مجارستان

در این مراسم تعدادی از فعالان اقتصادی مجاری به نمایندگی از سازمان‌ها و‌‌‌ شرکت‌های مهم از جمله نماینده وزارت امور خارجه از طرف سازمان توسعه تجارت و صادرات این وزارتخانه، نماینده اتاق بازرگانی مجارستان، نماینده اتاق بازرگانی بوداپست، نماینده سابق مجلس، معاون سابق وزارت نیروی انسانی، نماینده شهردار و مدیران و صاحبان شرکت‌های تجاری و صنعتی نظیر شرکت اتوبوس‌سازی ایکاروس حضور به هم رساندند. در این جلسه سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن توضیح روابط اقتصادی میان ایران و مجارستان، بر زمینه‌‌‌های مشترک همکاری و نقش بخش خصوصی در توسعه این روابط تاکید کرد. وی همچنین تاکید کرد که سفارت ایران کلیه حمایت‌‌‌های لازم را در اختیار بخش خصوصی ایرانی و مجاری در جهت توسعه روابط قرار خواهند داد.

در ادامه آرمان خالقی، به عنوان نماینده خانه صمت ایران، به معرفی خانه صمت ایران و نقش مهم آن در سطح کشور و استانی برای حمایت از فعالیت‌های بخش خصوصی پرداخت و گفت: زمینه‌‌‌های مختلف توسعه روابط تجاری بین ایران و مجارستان صنعت گردشگری، کشاورزی، دامپروری و تولید محصولات غذایی، داروسازی و صنایع شیمیایی، صنایع کوچک و صنعت اتومبیل، شرکت‌های دانش‌بنیان و انفورماتیک و در نهایت در صنعت ساختمان و محصولات ساختمانی است.  وی همچنین تاکید کرد که مجارستان به عنوان دروازه ورود به بازارهای کشورهای حوزه اروپای مرکزی و شرقی برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران ایرانی مهم است. سید محمدرضا مرتضوی، دبیرکل خانه صمت نیز به‌‌‌صورت ویدئو کنفرانس در افتتاحیه حضور پیدا کرد و در خصوص ضرورت توسعه روابط تجاری بین تجار ایرانی با سایر کشورها و تاثیر این روابط بر صنایع غذایی صحبت کرد.

در پایان این نشست هم تبادل نظر و نشست فکری بین مسوولان خانه صمت ایران و فعالان اقتصادی مجاری و ایرانی با موفقیت انجام شد. گفتنی است مدیریت این دفتر و مسوولیت هماهنگی فعالیت‌های آن برعهده آقای دکتر شاهرخ میرزاحسینی، بنیان‌گذار و رئیس هلدینگ اویسینا در مجارستان است.  وظیفه دفتر توسعه روابط تجاری ایران، تسهیل صادرات محصولات و خدمات ایرانی به مجارستان و دیگر کشورهای حوزه شینگن، به‌ویژه کشورهای اروپای مرکزی و شرقی از طریق مجارستان است.