واقعی‌سازی قیمت محصولات گوشتی با حذف ارز ترجیحی

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی ۲۰۲ با بیان مطلب فوق  در آیین تجلیل از نمایندگان برتر شرکت صنایع غذایی ۲۰۲ با بیان اینکه طی سال‌های اخیر قیمت محصولات شرکت متناسب با افزایش قیمت سایر کالاها و تورم موجود در جامعه رشد نکرده بود، افزود: به دلیل اینکه دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار این بخش قرار می‌داد، ما از واقعی‌سازی قیمت محصولات خود جا مانده بودیم. هرچند با حذف ارز دولتی نگرانی از بابت کاهش قدرت خرید مردم و کاهش فروش محصولات وجود دارد؛ اما معتقد هستم که با راهکارهای مناسب می‌توانیم فروش محصولات خود را افزایش دهیم. مهدی علیمردانی اعلام کرد: سال گذشته ما یک طرح انگیزشی مضاعف ارائه کردیم مبنی بر اینکه خریداران سبد کل محصولات، می‌توانند از تخفیفات مازاد ما برخوردار باشند. بنا داریم در سال‌جاری و سال‌های آتی نیز این برنامه را به شکل جدی‌تر دنبال کنیم.

برنامه‌های توسعه‌ای صنایع غذایی ۲۰۲

این تولیدکننده همچنین با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای شرکت صنایع غذایی ۲۰۲ گفت: ما در سال جاری با ایجاد واحدهای جدید به دنبال توسعه بخش لبنی هستیم. این شرکت توانسته مجوزهایی را برای زمین‌های همجوار خود دریافت کند و در این راستا ما به دنبال احداث حدود ۸ هزار متر بنا هستیم تا محصولات لبنی خود را در آینده نزدیک به بازار ارائه کنیم. مدیرعامل «پاک تلیسه» ادامه داد: همچنین تولید ساندویچ‌های آماده که امروزه بازار بزرگ و طرفداران زیادی دارد، در برنامه آتی ما قرار دارد. تولید تن کباب نیز به عنوان یکی دیگر از محصولات از جذابیت زیادی برخوردار خواهد بود و ما در آینده نزدیک به دنبال تولید این محصولات هستیم که تکمیل‌کننده محصولات پروتئینی و گوشتی ما باشد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه را توسعه تولیدی و حجمی‌ محصولات فعلی دانست و بیان کرد: ما امروز در تمام استان‌ها نماینده فعال داریم و تعداد نمایندگان فعلی ما بیش از تعداد استان‌های کشور است. البته در تعدادی از استان‌ها مثل مازندران به واسطه شکل جغرافیایی خاصی که دارند، تعداد نماینده‌ها بیشتر است. امیدواریم با ظرفیت‌سازی‌ها و تامین تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز، کمبودهای سال ۱۴۰۰ را در سال جاری جبران کنیم.

حذف خطاهای انسانی با استفاده از فناوری

علیمردانی استفاده از فناوری‌ها در بخش تولید را یکی از مسائل مهم برشمرد و گفت: برنامه ما در آینده استفاده از فناوری‌های نو است تا بتوانیم خطاهای انسانی را با استفاده از این فناوری‌ها به حداقل ممکن برسانیم. به طور مثال در حوزه سفارش‌گیری میزان خطاها بالا است و این امر باعث افزایش انتقادات شده است. لذا با استفاده از فناوری‌های نو امکان ثبت سفارش‌ها به صورت مکانیزه فراهم می‌شود و اشتباهات به حداقل می‌رسد. البته این به معنی تعدیل نیرو نیست و ما به دنبال این هستیم که از نیروهای انسانی متخصص برای بالا بردن کیفیت ارتباط با مشتری یا CRM بهره ببریم.

سرمایه‌گذاری در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر حوزه مسوولیت‌های اجتماعی یا CSR برای مردم و شرکت‌ها بسیار مهم شده و می‌طلبد که شرکت‌ها در این حوزه قدم‌های بزرگی بردارند، افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در سال ۱۴۰۱ بودجه‌ای را برای این منظور در نظر بگیریم و در این بخش قدم‌های مثبتی برداریم. علیمردانی اعلام کرد: مقرر شده که حدود ۲ میلیارد تومان بودجه در این حوزه سرمایه‌گذاری شود؛ چون قائل به اقدامات انسان‌دوستانه و به دنبال ایجاد یک اکوسیستم در این مجموعه هستیم؛ یعنی بتوانیم شغل مولد ایجاد کنیم که افراد بتوانند مشغول به کار شوند و درآمد کسب کنند و حتی با توسعه کسب و کار خود افراد دیگری را نیز تحت پوشش قرار دهند؛ نه اینکه با کمک‌های بلاعوض به آنها، هدف خیرخواهانه خود را دنبال کنیم. در این حالت می‌توانیم به رسالت خود در حوزه مسوولیت اجتماعی عمل کنیم.

تولید دارو برای بیماران خاص

مدیرعامل صنایع غذایی ۲۰۲ همچنین برنامه دیگر این مجموعه را تولید دارو برای بیماران خاص اعلام کرد و گفت: یکی از اقدامات ما در این حوزه برای بیماران PQ است که با تحقیقات انجام شده، دارویی برای این بیماران تولید شده که می‌توانند این محصول را بدون بروز هیچ گونه عوارضی مصرف کنند.

پایداری در محیط زیست

به گفته وی، امروزه یکی از مباحث مهم دیگر برای شرکت‌ها پایداری در محیط زیست و استفاده صحیح از منابع است که هرچند تاکنون در کشور ما کمتر به آنها توجه شده؛ اما در دنیا کمتر شرکتی است که به این موضوع توجه نداشته باشد. در کشورهای توسعه‌یافته اگر شرکت‌ها به این موضوع توجه نکنند، بسیاری از امتیازات از آنها سلب می‌شود و حتی امکان توسعه ندارند.  علیمردانی تاکید کرد: به همین دلیل  تصمیم گرفته‌ایم به عنوان یکی از اقدامات نوآورانه در بخش فرآورده‌های گوشتی، قدم‌های خوبی را در زمینه پایداری در محیط زیست برداریم.

ذخیره سازی و استفاده مجدد از آب

علیمردانی با بیان اینکه کاشت درخت در مجموعه ۲۰۲ از دیگر اقدامات است، گفت: در فرآیند پاستوریزه‌کردن فرآورده‌های گوشتی، روزانه حدود ۸۰ متر مکعب آب فقط برای سرد کردن محصولات گوشتی استفاده می‌شود که این آب هدر می‌رود. برنامه ما این است که با یک سیستم مداربسته این آب‌ها را ذخیره و مجددا استفاده کنیم و این اقدام مبتکرانه در راستای حفظ محیط زیست امسال اجرایی می‌شود. این تولیدکننده ادامه داد: برنامه دیگر ما تخصیص کمک هزینه به پرسنل جهت خرید دوچرخه برقی و اسکوتر برقی است که برای اولین بار در کشور انجام می‌شود. این در حالی است که در دنیا استفاده از این وسیله‌ها جا افتاده و ما نیز از این طریق به دنبال راهی برای کمک به محیط زیست هستیم.

انتظارات از شرکت‌های پخش

این تولیدکننده با بیان اینکه هزینه‌های شرکت‌های پخش بسیار بالا است و مبرهن است که این شرکت‌ها نمی‌توانند هزینه‌های خود را صرفا با پخش محصولات صنایع غذایی ۲۰۲ پوشش دهند، ادامه داد: اما توقع ما این است که همه محصولات ۲۰۲ در سبد کالایی این شرکت وجود داشته باشند و همکاران ما در شرکت پخش به این موضوع بیشتر توجه کنند. چون محصولات تولیدی ما این پتانسیل را دارند که در همه استان‌ها مورد مصرف قرار بگیرند.

معرفی سه محصول جدید ۲۰۲

وی همچنین با اعلام اینکه مجموعه ۲۰۲ سه محصول جدید را به بازار عرضه کرده است؛ در معرفی این محصولات گفت: محصول نخست ژامبون پرشین است. با توجه به اینکه مبدأ فرآورده‌های گوشتی کشورهای غربی و روسیه هستند؛ ما برای ایرانیزه کردن این محصولات از مقادیر زیادی پسته در آنها استفاده و روانه بازار کرده‌ایم. در تولید این محصول به دنبال سودآوری نبوده‌ایم و درصدد تولید محصول نوآورانه بوده‌ایم. علیمردانی ادامه داد: محصول بعدی سوسیس فانتزی است که با گوشت متفاوت، بسته‌بندی خاص و روکش طبیعی به بازار ارائه خواهد شد و از اکنون قابل سفارش‌گذاری است. همچنین محصول جدید دیگر شامل برگر ۹۰ درصد تک‌فریز با چاپ رنگی است که در بسته‌های ۲۰ عددی قابل ارائه به بازار است. تفاوت این محصول به واسطه تک‌فریز بودن آن است و این محصول قابل فروش به صورت تکی است تا افراد بنا به نیاز و بودجه خود امکان خرید آن را داشته باشند. در حالی که محصولات قبلی این مجموعه به صورت تکی و با چاپ رنگی قابل ارائه به بازار نبود.