برنامه‌های قوه‌قضائیه برای حمایت از تولید

 مسوولیت قوه قضائیه در بخش تولید فراتر از سایر سازمان‌ها است

مدیرعامل کارخانه مارگارین در حاشیه بازدید رئیس مرکز توسعه حل اختلاف از کارخانه روغن مارگارین گفت: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ تحت عنوان «سال تولید، پشتیبانی ها

 و مانع‌زدایی‌ها» امیدواریم با همکاری قوه‌قضائیه و واحدهای تولیدی و با استفاده از تمام پتانسیل‌های موجود و ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم، بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد کشورمان باشیم و کشور را به اهداف تعیین‌ شده برسانیم.

حسن خلخالی با بیان این مطلب به نقش مهم قوه قضائیه در رونق تولید اشاره کرد و ادامه داد: قوه قضائیه به‌عنوان یک ‌نهاد تاثیرگذار در زمینه تحقق تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، مسوولیتی فراتر از سایر سازمان‌ها دارد، همچنان که طی یک‌سال‌ونیم اخیر که حمایت‌ها و کمک‌های قوه‌قضائیه در جهت راه‌اندازی واحدهای تولیدی تعطیل‌ شده، نشان می‌دهد که این نهاد تاثیر متفاوت‌ و بسزایی بر بخش تولید دارد.

وی با اعلام اینکه دو پروژه مهم در این کارخانه در دست اجرا است، تصریح کرد: این دو پروژه مهم، شرکت مارگارین را از سایر شرکت‌ها متمایز خواهد کرد. تلاش می‌کنیم یکی از پرو‌ژه‌ها را تا پایان سال ۱۴۰۰ و دومی را در اوایل سال ۱۴۰۱ افتتاح کنیم.

خلخالی گفت: قصد داریم با همکاری و تعامل هرچه بیشتر، افزایش تولید و اشتغال و توسعه شرکت مارگارین را رقم بزنیم.

 تولیدات مارگارین نشانه همت والای مدیران این کارخانه است

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف نیز در جریان بازدید از کارخانه روغن مارگارین اظهار کرد: تولیدات کارخانه مارگارین نشان‌دهنده همت بلند و والای مدیران و کارگران شریف این کارخانه است که در چرخه تلاش اقتصادی، محصولات را تهیه کرده و تولید را سرپا نگه‌ داشته‌اند.

هادی صادقی در جمع کارکنان کارخانه روغن مارگارین، عرصه تولید را در شرایط امروز کشور جبهه‌ای ارزنده دانست و تاکید کرد: تولیدکنندگان و کارکنان بخش تولید، افتخار نسل‌های آینده هستند که در اوج تحریم‌ها در سنگر تولید جهاد می‌کنند و این جهاد کم از جهادهای دیگر نیست.

صادقی با اشاره به اهداف مرکز توسعه حل اختلاف گفت: در این مرکز به دنبال این مهم هستیم که مراکز تخصصی حل اختلاف ایجاد شود و این مراکز به چرخه کار، تلاش و تولید کمک کنند. برای حل‌وفصل اختلافاتی که پیش می‌آید به روش غیردادگاهی، مراجعه به مرکز توسعه حل اختلاف برای طرفین دعاوی مفید است و برای جامعه نیز هزینه‌ کمتری دارد.

وی با اشاره به نقش موثر شورا‌های حل اختلاف اضافه کرد: سال گذشته با افزوده شدن «واحد داوری و میانجی‌گری» به مرکز توسعه حل اختلاف، تمام روش‌های حل اختلاف غیردادگاهی در این مرکز تجمیع شد و از ظرفیت مردم استفاده می‌کنیم تا اختلافات با رضایت حل‌وفصل شود.

صادقی تاکید کرد: زمانی که اختلاف بین کارگر و کارفرما رخ می‌دهد، می‌توان با میانجی‌گری اختلافات را منتج به صلح و سازشی کرد که نتیجه آن رضایت طرفین باشد و منافع طرفین بهتر تامین شود. در این میان هزینه مراجعه به شورا‌های حل اختلاف ارزان‌تر است و در عین‌ حال به لحاظ دسترسی آسان‌تر، به‌صرف زمان کمتری نیاز دارد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف در ادامه گفت: طبیعی است که چرخه دادرسی طولانی باشد و تقریبا در تمام جهان دادرسی‌ها طولانی هستند و پروسه داوری و میانجی‌گری در دادگاه‌ها بسیار طولانی‌تر، گران‌تر و پیچیده‌تر است، بنابراین باید توجه داشت که برای حل‌وفصل دعاوی از طریق میانجی‌گری و داوری اقدام شود.

این مقام مسوول همچنین در خصوص برنامه‌های قوه قضائیه برای حمایت از تولیدکنندگان گفت: در دوره جدید قوه قضائیه، حمایت از تولید، کارخانه‌ها، سرمایه‌گذاران و کارگران به‌خوبی در دستور کار قرار گرفته است و این سیاست ادامه پیدا خواهد کرد. این‌گونه نیست که فقط منتظر بمانیم پرونده‌ای تشکیل شود یا شکایتی صورت بگیرد و بعد حمایتی انجام شود، بلکه قوه قضائیه در مسیر حمایت از تولید حرکت کرده و خوشبختانه تاکنون نیز موفق بوده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف در عین‌ حال با اعلام آمادگی نسبت به حل‌وفصل مسائل کارخانه مارگارین و کمک به رونق صنعت از این طریق، بر ضرورت فرهنگ‌سازی در خصوص توسعه مذاکرات و صلح و سازش تاکید کرد.

صادقی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت عظیم کارخانه روغن مارگارین گفت: مارگارین یک کارخانه پیشرو در زمینه تولید روغن است که بخش زیادی از نیاز کشور را تامین می‌کند. مدیریت مارگارین توانسته چرخه تولید را سرپا و توسعه‌­یافته نگه دارد. به‌روز بودن و توسعه‌یافتگی کمک می‌کند تا تولید صرفه اقتصادی داشته باشد و درعین‌حال بتواند برای جهش تولید ظرفیت‌سازی کند.

صادقی ادامه داد: با ایجاد خطوط تولید جدید در این کارخانه می‌توان تعداد کارگران را از ۸۰۰ به ۱۲۰۰ نفر افزایش داد و برای افراد بسیاری ایجاد اشتغال کرد.

براساس این گزارش، مارگارین اولین شرکت تولیدکننده روغن گیاهی در ایران است که با برندهای خروس، آفتاب و آفتاب طلایی در بین مردم شناخته ‌شده است. این شرکت که در دی‌ماه سال ۱۳۳۲ با ظرفیت تولید روزانه ۸ تن روغن گیاهی پا به عرصه صنعت گذاشت، اکنون توانسته است با ظرفیت تولید هزار تن در روز، مهمان سفره بسیاری از خانواده‌ها و صنایع مختلف کشور باشد.