حسین محمودی در نشستی خبری با تاکید بر عقب‌‌‌ماندگی سرمایه‌‌‌گذاری در حوزه صنعت برق از رشد مصرف در کشور تصریح کرد: با وجود سرمایه‌‌‌گذاری‌‌‌هایی که در حوزه‌‌‌های تولید، انتقال و توزیع صنعت برق در کشور صورت گرفته و در رنکینگ تولید برق دنیا از رده ۱۴ به ۱۲ رسیده است اما رشد قابل‌توجه در ایجاد صنایع بزرگ و انرژی‌‌‌بر و نیز رشد مصرف خانگی با تغییر سبک زندگی، سبب ناترازی برق بوده است. وی خاطرنشان کرد: اخیرا در ساختمان‌‌‌های جدید فضایی برای نصب کولر آبی پیش‌بینی نمی‌شود و فقط کولر گازی و سایر تجهیزات سرمایشی تعبیه می‌شود که مصرف برق را به شدت افزایش می‌دهد. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌‌ای خراسان با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف برق، گفت: بخشی از الگوی مصرف بر دوش مصارف خانگی و بخش دیگر مربوط به صنایع است، بر اساس آمار شدت مصرف انرژی صنایع کشور نسبت به میزان تولید از میانگین دنیا وکشورهای صنعتی بیشتر است که این موضوع بازنگری در تکنولوژی صنایع را می‌‌‌طلبد.

وی اظهار کرد: مدیریت در مصرف برق ضروری است اما سیاستگذاری در این مدیریت در اختیار ما نیست و در سطوح بالای نظام انجام می‌‌‌گیرد و ما مسوول اجرای آن هستیم. وظیفه ذاتی ما تولید برق است و سال‌هاست با منابع حاصل از فروش برق هزینه‌‌‌های این صنعت را تامین می‌‌‌کنیم بنابراین ما به دنبال محدود کردن صنایع نیستیم و این هجمه و فشار نباید از سوی رسانه‌‌‌ها بر صنعت برق وارد شود؛ زیرا برقی که به صنایع فروخته می‌شود گران‎تر بوده و در واقع درآمد ما را افزایش می‌دهد.

محمودی در ادامه با اشاره به اجرای پروژه‌‌‌های برق منطقه‌‌‌ای خراسان، اظهار کرد: در مشهد طرح خط اعتباری ایران و چین از محل فاینانس چین فعال شده و عملیات اجرایی آن با اعتبار ۴۵۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است. همچنین عملیات اجرایی پروژه بزرگ پست ۴۰۰ کیلوولت امام‌رضا (ع) در میدان بسیج با هزینه اجرای بیش از ۲‌هزار میلیارد تومان در حال انجام است. این طرح در کشور منحصر به‌فرد بوده و تاکنون ۳۶‌درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به افتتاح طرح پست ۱۳۲ کیلوولت فرهنگ در بلوار وکیل‌‌‌آباد مشهد، گفت: این پروژه با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان برای اولین بار در مشهد با حفظ مبلمان شهری و با عبور کابل به صورت HDD و حفاری افقی اجرا شده است. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌‌ای خراسان افزود: طرح ۱۳۲ کیلوولت حامد در بلوار شهید صادقی مشهد با اعتبار ۳۳۰ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود. توسعه پست شهرک صنعتی عطار با اعتبار ۵۶ میلیارد تومان و توسعه پست۱۳۲ کیلو‌ولت سجاد با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان، از دیگر اقدامات شرکت برق منطقه‌‌‌ای خراسان بوده است.