عابدین محمودی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: سامانه «شهاب تدکار» با خلق و مدیریت فضایی یکپارچه، امکان مشاهده، ردیابی بر روی نقشه و کنترل طرح‌‌‌ها را به صورت مستمر و برخط (online) فراهم می‌‌‌آورد. این سامانه که مبتنی بر وب طراحی شده است، مدیران و کارشناسان را قادر می‌‌‌سازد که علاوه بر دسترسی به اطلاعات طرح‌‌‌ها، ایجاد، ویرایش و گزارش‌‌‌گیری از آنها را در هر زمان و مکان بر اساس آخرین تغییرات به‌روز‌شده دلخواه انجام دهند. حمید اعتصام‌‌‌فر، معاون عمرانی شهردار کرمانشاه نیز گفت: از مهم‌ترین طرح‌‌‌های شاخص یک شهر، طرح‌‌‌های عمرانی است که تاثیر چشمگیری در سهولت ارتباطات شهری خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به گستردگی و پیچیدگی این طرح‌‌‌ها لزوم پیاده‌سازی سامانه‌‌‌ای برای مدیریت و دریافت گزارش‌‌‌های دقیق از روند اجرا در راستای برنامه‌‌‌ریزی مناسب در دست مدیران شهری احساس می‌شد.

اعتصام‌‌‌فر اظهار کرد: به بسیاری از موضوعات مربوط به طرح‌‌‌های عمرانی در این سامانه پاسخ داده شده است.

آریاپور، کارشناس معاونت نرم‌‌‌افزار سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه نیز در این باره گفت: این سامانه تمام فرآیندهای تهیه اسناد مناقصه، متره، برآورد، آنالیز بها، پیشنهاد قیمت، صورت وضعیت، تعدیل، گردش کار بین عوامل اجرایی، کارتابل، برنامه‌‌‌ریزی، کنترل پروژه و کنترل منابع را در بر می‌گیرد. همچنین پیشرفت فیزیکی و پیشرفت ریالی را بر اساس ساختار جغرافیایی و ساختار طبقه‌‌‌بندی طرح‌‌‌ها برای عوامل اجرایی گوناگون به صورت یکپارچه در قالب داشبورد مدیریتی برای هر پروژه یا سبد پروژه‌‌‌ها (Portfolio) ارائه می‌دهد.