در این مراسم که با حضور وزیر کشور و مسوولان محلی انجام شد، علیرضا جعفرپور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌‌‌فارس گفت: این پالایشگاه بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و بزرگ‌ترین پالایشگاه و بزرگ‌ترین تولیدکننده بنزین کشور است و ۴۰‌درصد بنزین کشور توسط این پالایشگاه تولید می‌شود. وی با اشاره به پویش کاشت نهال در کشور افزود: در راستای توصیه ریاست جمهوری و تاکید مقام‌‌‌معظم‌‌‌رهبری و عمل به مسوولیتی که داریم به این پویش مردمی پیوستیم. وی ادامه داد: تعهد شرکت نفت ستاره خلیج‌‌‌فارس در سال‌جاری کاشت نهال در ۲۰۰ هکتار از زمین‌‌‌های ساحلی شهرستان بندرعباس است که ۱۰۰هزار اصله نهال حرا و۱۰۰‌هزار اصله نهال بومی و گرمسیری نیز در خشکی کاشته می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس با اشاره به تبعات زیست‌‌‌محیطی این نهال‌کاری گفت: آثار کاشت ۱۰۰ هکتار نهال طی سه سال آینده خود را نشان می‌دهد و این منطقه در آینده به زیستگاه پرندگان، موجودات دریایی و دوزیستان تبدیل می‌شود که به جذب توریست و رونق اقتصادی استان خصوصا جوامع محلی کمک شایانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت نفت ستاره خلیج فارس با شرکتی که مورد تایید محیط‌زیست و منابع طبیعی استان است برای کاشت و نگهداشت نهال‌‌‌ها به مدت ۳سال قرارداد بسته است، افزود: سال آینده نیز در پویش مردمی کاشت نهال شرکت خواهیم کرد. این طرح در قالب کاشت ۶.۵ میلیون درخت در استان هرمزگان و ذیل طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت که جزو برنامه‌‌‌های اصلی دولت سیزدهم به شمار می‌‌‌آید، اجرا شد.