حبیبه هراتی در حاشیه بازدید و مذاکره برای نوسازی ناوگان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: تراکتورسازی ظرفیتی نه‌تنها برای تبریز و استان، بلکه برای کشور محسوب می‌شود که مجموعه شهرداری و سازمان پسماندهای شهرداری و در راس آن شهردار تبریز تاکید بر استفاده و بهره‌‌‌مندی از پتانسیل این مجموعه در ارائه خدمات بهینه و مطلوب به شهروندان دارند. وی افزود: اکنون خدمات شهری کلان‌شهر تبریز با استفاده از ۱۷۰ دستگاه انواع خودروهای خدماتی صورت می‌گیرد که متاسفانه فرسوده‌اند و عمر بالایی دارند و بار مالی و هزینه‌‌‌ای و حتی سیستمی را به شهرداری تحمیل می‌کنند که بر اساس تاکید شهردار تبریز تصمیم به نوسازی این ناوگان گرفته‌‌‌ایم. هراتی با اشاره به جمع‌‌‌آوری روزانه یک‌هزار و ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان تبریز اظهار کرد: تلاش داریم با ارائه برنامه‌‌‌های آموزشی و تشویقی در کاهش تولید پسماند، شهروندان را در این طرح مشارکت دهیم.

هراتی در این زمینه نیز خواستار بهره‌‌‌مندی از ظرفیت تراکتورسازی برای طراحی و تولید دستگاه زباله خشک‌کن شد. در این بازدید مدیرعامل خودروسازان تراکتورسازی نیز با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی مجموعه تحت مدیریتش گفت: در خودروسازان انواع خودروهای تجاری تولید می‌شود و ما آمادگی آن را داریم که هر نوع خودرو با انواع کاربری که موردنیاز شهرداری باشد را تولید کنیم و در اختیار این عزیزان قرار دهیم. سعید پناهی افزود: همه ما در هر مسندی به دنبال آرامش، آسایش و راحتی همنوعان خود هستیم.

در مجموعه تراکتورسازی نیز اهداف، سیاستگذاری و برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌ها همگی در این راستا صورت می‌گیرد؛ بنابراین آمادگی هر نوع همکاری برای رفاه حال شهروندان از کشاورز تا همه اقشار جامعه در اقصی نقاط کشور و به‌خصوص در شهر اولین‌‌‌ها، تبریز را داریم. وی خاطرنشان کرد: از زمان راه‌‌‌اندازی خط تولید خودروهای تجاری در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، انواع خودروهای تولیدی، با کاربری‌‌‌های مختلف در سیستم‌ها و مجموعه‌‌‌ها از جمله واحدهای صنعتی از صنایع تولیدی تا غذایی، شهرداری‌‌‌ها و دیگر نهادها مورد استفاده قرار گرفته و در واقع این خودروها آزمایش‌‌‌های عملی خود را نیز پاس کرده‌اند. خط تولید و مونتاژ انواع خودروهای تجاری سبک و سنگین، کشنده و ون، در زمینی به مساحت ۱۰‌هزار مترمربع، با سرمایه‌گذاری ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی و با ظرفیت تولید ۴‌هزار دستگاه طی سفر رئیس جمهور و با حضور ایشان در شرکت خودروسازان دیزلی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به بهره‌‌‌برداری رسید.