اولین واکنش اوکراین به سقوط شهر باخموت

ادعای ارتش اوکراین درحالیست که رئیس گروه نظامی واگنر وابسته به ارتش روسیه ساعاتی پیش از کنترل این شهر توسط نظامیان واگنر خبر داده است. 

توییت مهم سفیر سابق ایران در باکو درباره گذرنامه همسر فرد مهاجم به سفارت آذربایجان

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش اوکراین گفته که نیروهایش همچنان کنترل بخش شرقی این شهر راهبردی را در اختیار دارند. 

باخموت اوکراین سقوط کرد؟ /رئیس گروه واگنر: پرچم روسیه را برافراشتیم

«یووگنی پریگوژین» رئیس گروه نظامی واگنر وابسته به ارتش روسیه از به اهتزار درآمدن پرچم این کشور بر فراز ساختمان شهرداری شهر باخموت در جمهوری خودخوانده دونتسک خبر داد. 

تهدید آمریکا علیه نیروی قدس سپاه/ درحال برنامه‌ریزی برای حمله هستیم

وی در حساب تلگرامی خود نوشت: دقیقا ساعت 23 روز دوم آوریل. پشت سر من ساختمان شهرداری باخموت است. این پرچم روسیه برای ولادلین تاتارسکی است(روزنامه نگاری که شب گذشته در انفجار سن پترزبورگ کشته شد). به لحاظ فنی(حقوقی) ما باخموت را تصرف کرده‌ایم.

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه درباره سقوط شهر باخموت هشدار داده بود.

وی در سخنانی گفته بود: «اگر شهر باخموت به دست روسیه بیفتد اوکراین مجبور می‌شود که امتیازات غیرقابل قبولی را بدهد و جامعه اوکراین احساس خستگی خواهد کرد و من را مجبور به امتیازدهی به روسیه خواهند کرد».

در جریان ۹ ماه نبرد نظامیان اوکراینی با نظامیان روس در باخموت، تقریباً این شهر از بین رفته است و ۹۰ درصد از جمعیت این شهر یا همان حدود ۷۰ هزار نفر از این شهر فرار کرده اند و ارتش اوکراین روزانه بین ۱۰۰تا ۲۰۰ نظامی را در نبرد با روسیه از دست می‌دهد.

اوکراین از ماه‌ها پیش برای مقاومت و عقب‌راندن نیروهای روسی خواستار دریافت تسلیحات سنگین، از جمله تانک‌های پیشرفته تهاجمی و هواپیماهای جنگنده شده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.