تبلیغ هوشمند شرکت‌ها در «استیشن بورد»

در همین راستا و برای آشنایی با آرمانی و هدف از راه‌‌‌اندازی کمپین اخیر، با ابراهیم بهرامی مدیرعامل این شرکت گفت‌‌‌و‌‌‌گو کرده‌ایم.

درباره تاریخچه شرکت آرمانی توضیح دهید.

بنده ابراهیم بهرامی، مدیرعامل شرکت شبکه ارتباطات آرمانی نزدیک به ۱۶ سال سابقه فعالیت در صنعت تبلیغات دارم. آرمانی از سال ۱۳۹۱ که تاسیس شد تا امروز، با چالش‌‌‌های زیادی مواجه بوده است و مفتخرم اعلام کنم امروز توانسته‌‌‌ایم به جایگاه بزرگ‌ترین صاحب رسانه کشور در زمینه تبلیغات محیطی دست پیدا کنیم.

رشد و پیشرفت آرمانی در طول سال‌های اخیر چگونه بوده است؟

آرمانی با رویکرد توسعه‌‌‌محور فعالیت خود را شروع کرده و همواره با تدوین استراتژی‌‌‌های بلند‌‌‌مدت و میان‌‌‌مدت، به دنبال دستیابی به جایگاه بزرگ‌ترین رسانه‌‌‌دار محیطی در سطح کشور و همچنین گسترش حوزه فعالیت‌‌‌ها در کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس بوده است. به همین منظور با گسترش دامنه خدمات و تنوع‌‌‌بخشی به رسانه‌‌‌های محیطی تحت مالکیت خود، طرح تجهیز و نوسازی ایستگاه‌‌‌های اتوبوس شهر تهران را کلید زدیم و این ایستگاه‌‌‌ها را به تابلو‌‌‌های تبلیغاتی یا همان استیشن‌‌‌بورد تجهیز کردیم که به نوبه خود اقدامی نو و خلاقانه در صنعت تبلیغات محیطی ایران به شمار می‌رود.

محصولات و خدمات آرمانی چگونه عمل می‌کند؟

آرمانی در راستای دستیابی به اهداف بلندمدت همواره به دنبال توسعه خدمات و محصولات خود مطابق با آخرین ترندهای جهانی در صنعت تبلیغات بوده‌‌‌ است. امروز که در خدمت شما هستم می‌توانم بگویم خدمات آرمانی تنها محدود به فروش رسانه محیطی نیست. ما پکیج کاملی از هر آنچه برندها برای تبلیغات نیاز دارند به آنها ارائه می‌‌‌کنیم. امروز خدمات آرمانی شامل برنامه‌‌‌ریزی و تامین رسانه، طراحی و تولید محتوای رسانه و خدمات مانیتورینگ است. در کنار خدمات فوق، محصولی جدید و دانش‌‌‌بنیان بر مبنای هوش مصنوعی و تحلیل کلان‌‌‌داده با نام «آگِرمپ» ارائه کرده‌‌‌ایم که تحول بزرگی در امر برنامه‌‌‌ریزی و مانیتورینگ رسانه محیطی محسوب می‌شود. با استفاده از این محصول به مشتریان‌‌‌ خود کمک می‌‌‌کنیم تا بودجه تبلیغاتی خود را بهینه و منطبق بر اهداف کمپین هزینه کنند.

ایده ساخت رسانه نوظهور استیشن بورد از کجا آمد و امکانات آن چیست؟

همان‌طور که اشاره کردم ما همواره رویکرد توسعه و خلق ارزش پایدار را مدنظر داشته‌‌‌ایم. بر همین اساس با انجام تحقیقات بازار گسترده، متوجه یک خلأ بزرگ در زمینه تبلیغات شهری در ایران شدیم. با توجه به استفاده گسترده از ایستگاه‌‌‌های اتوبوس در کشور‌‌‌های توسعه‌‌‌یافته، پتانسیل تبلیغات ایستگاه اتوبوس، اثربخشی بالای این رسانه و همچنین نقش مهم این روش تبلیغاتی در چشم‌‌‌انداز شهری، تصمیم گرفتیم از این فرصت ارزشمند استفاده و برای اولین بار در ایران این رسانه را با نام استیشن‌‌‌بورد معرفی کنیم. اکنون با افتخار بزرگ‌ترین شبکه تبلیغات محیطی شهر تهران در اختیار شرکت آرمانی است.

درباره کمپین اخیرتان به‌‌‌نام «ایستگاهمونو بگیر»، کمی برای ما توضیح دهید. شکل‌‌‌گیری این ایده از کجا و با چه هدفی بود؟

با توجه به اینکه استیشن‌‌‌بورد رسانه نوظهوری در ایران به شمار می‌رود، لازم بود به‌‌‌منظور ایجاد آگاهی نسبت به این رسانه و تبیین پتانسیل‌‌‌ها و ویژگی‌‌‌های آن برای برندهای مطرح، استارتاپ‌ها و حتی مخاطبان عام، یک کمپین بزرگ تبلیغات محیطی با استفاده از همین رسانه طراحی و اجرا شود. به همین منظور از شعاری جالب و مصطلح برای این کمپین استفاده کردیم تا توجه مخاطبان را جلب کنیم. به‌‌‌طور خلاصه، هدف اصلی این کمپین افزایش آگاهی و معرفی استیشن‌‌‌بورد و پیشبرد فروش این رسانه بوده است.

مزایای شرکت در این کمپین چیست و چه ویژگی‌‌‌هایی دارد؟

این کمپین در کنار هدف اصلی که در واقع معرفی استیشن‌‌‌بورد است، با استفاده از کلیدواژه‌‌‌هایی مثل «همه‌‌‌جای شهر»، «قسطی»، ‌‌‌ «تا هر وقت» و «به قیمت» به دنبال ارائه پیشنهادهای ارزشمند به صاحبان کسب‌وکارهاست تا انجام تبلیغات در سطح شهر را برایشان تسهیل کند. از آنجا که مالکیت انحصاری تبلیغات ایستگاه‌‌‌های اتوبوس در اختیار آرمانی قرار دارد، برند‌‌‌ها تا هر زمان که بخواهند می‌توانند از استیشن‌‌‌بوردها برای نمایش تبلیغات خود استفاده کنند.

چگونه ایستگاه‌‌‌های اتوبوس مناسب هر کسب و کاری را تعیین و انتخاب می‌‌‌کنید؟

تیم برنامه‌‌‌ریزی رسانه آرمانی با توجه به فاکتورهایی از جمله حوزه جغرافیایی فعالیت برندها، شاخص‌‌‌های رفتار سفر مخاطبان و همچنین نقاط استراتژیک کسب و کارها در مواجهه با بیشترین مخاطب هدف، مناسب‌‌‌ترین استیشن‌‌‌بوردها را به مشتریان پیشنهاد می‌دهد. هرچند با توجه پراکندگی ایستگاه‌های اتوبوس در سطح شهر، قدرت انتخاب برای کسب‌و‌کارها بالاست و آنها می‌توانند هر رسانه‌‌‌ای را در هر نقطه‌‌‌ای که می‌‌‌خواهند، انتخاب کنند.

اغلب چه نوع تبلیغاتی را می‌توان در ایستگاه‌‌‌های اتوبوس اجرا کرد؟ آیا تجربه استفاده از تکنولوژی یا تبلیغات تعاملی را دارید؟

ایستگاه‌‌‌های اتوبوس امکان انجام انواع تبلیغات محیطی را دارد؛ برای مثال تبلیغات تابلوهای نصب‌‌‌شده در بالای ایستگاه‌‌‌های اتوبوس و همچنین تبلیغات داخل ایستگاه‌‌‌ها. تبلیغات داخل ایستگاه‌‌‌ها به طرق مختلف انجام می‌شود که شامل کتیبه‌‌‌ها و استیکرهای نصب‌‌‌شده روی بدنه داخلی ایستگاه‌‌‌ها و همچنین تبلیغات پنل‌‌‌های دیجیتال است. این نوع از تبلیغات، دست‌‌‌مان را برای اجرای گیمیفیکیشن و تبلیغات تعاملی باز می‌‌‌گذارد. از آنجا که مسافران در داخل ایستگاه‌‌‌ها زمان زیادی را صرف می‌کنند، فرصت بیشتری هم برای درگیر شدن با محتوای تبلیغات داخل ایستگاه‌‌‌ها دارند. این در حالی است که مخاطب تابلوهای بالای ایستگاه، سرنشینان خودروهای عبوری و عابران پیاده هستند که تعداد بالایی از سفرهای شهری را هدف قرار می‌دهد.

چگونه کسب‌و‌کارها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که تبلیغات‌‌‌شان در ایستگاه اتوبوس به درستی نصب شده و توسط مخاطبان هدف دیده می‌شود؟

فرآیند ساخت سازه‌‌‌های استیشن‌‌‌بورد توسط متخصصان و با در نظر گرفتن معیارهایی مثل فاصله از مسیر، ابعاد سازه، زاویه سازه با مسیر، ارتفاع سازه و همچنین میزان ترافیک عبوری از مقابل هر سازه انجام می‌گیرد. فرآیند ساخت تابلو‌‌‌های آرمانی نیز بر اساس روشی کاملا منحصر‌‌‌به‌‌‌فرد و بدون استفاده از منگنه یا چسب انجام می‌شود تا طرح‌‌‌های تبلیغاتی بدون مشکلات ظاهری و به بهترین و سریع‌‌‌ترین شکل ممکن نصب شوند. از طرفی در فرآیند چاپ از پیشرفته‌‌‌ترین دستگاه‌‌‌های چاپ و بهترین متریال و رنگ موجود در بازار استفاده می‌شود. علاوه‌‌‌بر این موارد، پس از اکران تبلیغات، سلامت و کیفیت رسانه‌‌‌ها به‌‌‌طور مستمر توسط تیم مانیتورینگ آرمانی پایش می‌شود تا در صورت وجود مشکلات، نسبت به رفع آن اقدام شود. در نهایت تیم مانیتورینگ رسانه گزارش‌های دوره‌‌‌ای از وضعیت کمپین و اکران رسانه را با ثبت تصاویر سازه‌‌‌ها در اختیار کسب‌و‌کارها قرار می‌دهند.

چگونه می‌توان تاثیر تبلیغات در ایستگاه‌‌‌های اتوبوس را اندازه‌‌‌گیری کرد؟

تیم برنامه‌‌‌ریزی رسانه آرمانی با استفاده از اطلاعات ترافیکی و داده‌‌‌های به‌‌‌دست آمده از تحقیقات میدانی و همچنین به‌‌‌کمک هوش مصنوعی «آگِرمپ»، شاخص‌‌‌های اثربخشی رسانه را محاسبه می‌کند. شاخص‌‌‌هایی مانند میزان تردد از برابر هر رسانه ‌‌‌ (DEC)، فرصت دید هر رسانه‌‌‌ (OTS)، تعداد بازدید هر رسانه (IMPERESSION) و همچنین هزینه به ازای هر ‌هزار بازدید (CPM) با دقت بالایی محاسبه می‌شود و در نهایت این داده‌‌‌ها به تفکیک، در اختیار برندها قرار می‌گیرد.

تبلیغات در ایستگاه‌‌‌های اتوبوس، چه مزایایی برای کسب‌و‌کارها دارد؟

همان طور که عرض کردم تبلیغات ایستگاه‌‌‌های اتوبوس به دلیل قرارگیری در مناطق با حجم بالای سفرهای شهری، فرصت مناسبی برای انتقال پیام تبلیغاتی به طیف گسترده‌‌‌ای از مخاطبان است. قیمت پایین‌‌‌تر نسبت به بیلبوردها و همچنین شرایط ویژه‌‌‌ای که آرمانی برای پرداخت هزینه رسانه در نظر گرفته است، از دیگر مزیت‌‌‌های این نوع از تبلیغات است و می‌تواند نسبت به سایر رسانه‎‌‌‌ها، ارزش افزوده‌‌‌ بسیاری برای کسب و کارها خلق و بازدهی سرمایه (ROI) قابل‌توجهی را برای برندها فراهم کند.

چه استراتژی‌‌‌هایی برای رشد و پیشرفت آرمانی مدنظر دارید؟

ما همواره سعی کرده‌‌‌ایم با توسعه رسانه‌‌‌های محیطی چه از منظر نوع رسانه و چه از منظر تعداد، طیف گسترده‌‌‌ای از پیشنهادهای رسانه‌‌‌ای را به برند‌‌‌های مطرح و استارت‌آپ‌‌‌ها ارائه دهیم تا بتوانیم در رشد و توسعه بازار تبلیغات محیطی در ایران سهم بزرگی داشته باشیم. در این راستا با کمک تیم تحقیقات بازار آرمانی و با بررسی آخرین ترندهای دنیا در زمینه تبلیغات محیطی، همواره به دنبال ارائه راهکارهای توسعه رسانه‌‌‌ نه‌تنها در ایران بلکه در مقیاس بین‌المللی بوده‌‌‌ایم. به همین منظور رسانه استیشن‌‌‌بورد را برای اولین بار در ایران و در شهر تهران به شکل گسترده توسعه دادیم. همچنین برای ارتقای دانش تبلیغات محیطی در ایران با سازمان‌های بزرگ تبلیغات محیطی دنیا از جمله انجمن بین‌المللی تبلیغات محیطی (OAAA) همکاری می‌‌‌کنیم و مفتخریم که تنها عضو ایرانی فعال در آن هستیم. ما در آرمانی با نگرش توسعه‌‌‌محور در فرآیند‌‌‌ها و خدمات، به دنبال معرفی آرمانی در نمایشگاه‌‌‌ها و همایش‌‌‌های بین‌المللی و توسعه همکاری در قالب اخذ نمایندگی و همچنین همکاری با آژانس‌‌‌های معتبر بین‌الملل هستیم.

27 copy