فرح آبادی تامین سرمایه کیمیا copy

او ادامه داد: شرکت‌های تامین سرمایه برای ارائه خدمات سرمایه‌‌‌گذاری و تامین‌‌‌مالی به اخذ مجوزهای قانونی متعددی نیاز دارند و با علم به این موضوع، ‌‌‌ برنامه‌‌‌ریزی برای اخذ سبد مجوزها از ابتدای فعالیت شرکت آغاز و سال 1401 مجوزهای مشاور عرضه و پذیرش و سبدگردانی کیمیا اخذ شد. درحال حاضر تامین سرمایه کیمیا،  چهار صندوق سرمایه‌‌‌گذاری فعال دارد که شامل صندوق‌‌‌های قابل معامله اونیکس‌‌‌(در اوراق بهادار با درآمد ثابت)، ‌‌‌ آبنوس (صندوق سرمایه‌‌‌گذاری در سهام)، ‌‌‌ آذرین (صندوق بخشی فلزات) و صندوق بازارگردانی صنعت مس با تعهد بازار‌گردانی فملی و تکیمیاست.

فرح‌‌‌آبادی  ادامه داد: نماد تکیمیا سال 1402 در بازار پایه فرابورس پذیره‌‌‌نویسی شد و در مرحله ارتقای نماد به بازار دوم فرابورس است. در بخش رتبه‌‌‌بندی نیز اقدامات مناسبی انجام شده و به زودی رتبه اعتباری شرکت به استحضار سهامداران محترم می‌‌‌رسد.

او با بیان اینکه اجرای حاکمیت شرکتی و صیانت از حقوق سهامداران،  اولویت هیات‌‌‌مدیره تامین سرمایه کیمیاست،  گفت: طی دوسال گذشته در افشای اطلاعات،  شفافیت و گزارشگری در زمره شرکت‌های برتر بودیم و ارائه صورت‌‌‌های مالی حسابرسی‌نشده در 11 مهرماه به عنوان اولین نهاد مالی،  شاهد این مدعاست.  مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا  با بیان اینکه در چهار ماه نخست سال 1403 از منظر تمام شاخص‌‌‌های عملکردی،  رشد مناسبی داشتیم،  گفت: درآمد عملیاتی6 ماه نخست ما 495 میلیارد تومان است که نسبت به 261 میلیارد تومان 6 ماه اول سال 1402، از ‌‌‌ رشد 90 درصدی حکایت دارد.

او ادامه داد: سود عملیاتی نیز 391 میلیارد تومان بود که نسبت به سود 244 میلیارد تومانی 6 ماهه سال گذشته، ‌‌‌ رشد 60 درصدی را نشان می‌‌‌دهد. از منظر سود هر سهم نیز از 122 ریال نیمه اول سال گذشته با 60‌درصد افزایش به سود ساخته‌شده 195 ریالی برای هر سهم در نیمه اول امسال رسیدیم.

مدیرعامل تکیمیا خاطرنشان کرد:‌‌‌ تامین‌‌‌مالی،  حوزه اصلی و ستون فقرات یک شرکت تامین سرمایه است. کیمیا در دو سال گذشته حدود 2800 میلیارد تومان اوراق منتشر کرد و در بخش قراردادها،  اقدامات جدی و اساسی انجام شده است. در حوزه طراحی ابزارها نیز اقدامات مهمی در حال انجام است و به زودی اخبار خوبی به سمع و نظر سهامداران می‌‌‌رسد.

مهرداد فرح‌‌‌آبادی در خصوص عملکرد صندوق اونیکس که مدتی است مورد توجه سرمایه‌‌‌گذاران بازارسرمایه قرار دارد،  گفت: کیمیا،  در حال حاضر چهار صندوق سرمایه‌‌‌گذاری فعال دارد. دارایی صندوق اونیکس بالغ بر 8.6 همت است و در سه ماه گذشته،  بالغ بر 3 همت سرمایه جذب این صندوق شده که از اقبال بالای خانواده بازارسرمایه به آن حکایت دارد. درحال حاضر درخواست افزایش سقف 10 همتی این صندوق نیز به نهاد ناظر ارسال شده است.

او همچنین گفت: در مجموع بیش از 14 همت منابع تحت مدیریت تامین سرمایه است. صندوق طلا به زودی در بازارسرمایه معرفی می‌‌‌شود. راه‌‌‌اندازی دو صندوق دیگر نیز به عنوان ابزارهای مکمل در دستور کار کیمیاست که یکی از آنها،  صندوق کاتد است. فرح‌‌‌آبادی در پایان این گفت‌وگو و در پاسخ به سوالی مبنی بر شرایط سهم تکیمیا  گفت: تمام تلاش ما این است که انعکاس اقدامات، ‌‌‌ به خوبی در قیمت سهم نشان داده شود. برنامه‌‌‌ریزی بازارگردان مبنی بر این است که باوجود تمامی شوک‌‌‌های اقتصادی و منطقه‌‌‌ای،  قیمت سهم واقعی باشد،  از نوسانات غیرعادی جلوگیری و نقدشوندگی سهم،  حفظ شود.