به گزارش روابط عمومی و ارتباطات هلدینگ پتروفرهنگ، آیین تقدیر از هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت پتروشیمی دنا با حضور دکتر جواد زارع‌‌پور مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ، مهندس علی یاری مدیرعامل شرکت انرژی سپهر، معاونان و مدیران هلدینگ پتروفرهنگ برگزار شد.

ادغام پتروشیمی دنا و سبلان؛ راهبردی و پیش‌برنده

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ در این آیین با تقدیر از حمایت‌‌ و پشتیبانی مدیرعامل و هیات‌مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان، مدیرعامل گروه مالی سپهر و دیگر مدیران و متولیان امر گفت: ادغام شرکت پتروشیمی دنا در شرکت پتروشیمی سبلان از مجموعه‌‌های تابعه هلدینگ پتروفرهنگ با تعامل و همراهی سهامداران صورت پذیرفت.

دکتر جواد زارع‌‌پور این مهم را یک تصمیم و اقدام شجاعانه، راهبردی و اثرگذار در سازماندهی پرتفو و نظام شرکتی هلدینگ پتروفرهنگ دانست و افزود: در راستای افزایش بهره‌‌وری شرکت‌ها و صیانت از حقوق صاحبان سهام و منافع به‌ویژه فرهنگیان این اقدام اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت امر این اقدام با هدف اصلاح ساختار مالی شرکت پتروشیمی سبلان، جلوگیری از بروز زیان چند‌هزار میلیارد تومانی، فراهم شدن امکان تامین مالی و تسریع بخشی در روند ساخت پروژه متانول دنا انجام شد.

دکتر زارع‌‌پور ادامه داد: هم‌‌افزایی ناشی از این ادغام قبل و پس از بهره‌‌برداری از پروژه دنا به بهبود اهرم‌‌های مالی، توان نقدینگی و ویژگی‌‌های فنی منجر خواهد شد و به جهت ایجاد مزیت مقیاس، شرکت سبلان را در زمره یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و بازیگران متانول کشور قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: این اقدام در کنار سیاست‌‌های تکمیل زنجیره ارزش و اخذ مجوزهای پایین‌دستی در شرکت پتروشیمی شیمیایی لاوان و شرکت پتروشیمی آریا و همچنین اقدامات انجام شده در جهت ارتقای بهره‌‌وری عملکرد و رشد تولید در این هلدینگ و برنامه‌‌ریزی برای اتمام هر چه سریع‌‌تر پروژه سیراف، از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که برای توسعه و بهبود پرتفو و البته افزایش و پایداری درآمدهای هلدینگ پتروفرهنگ و حداکثرسازی سود انجام شده است.