برترین خرده‌‌فروشان لوازم خانگی از نظر سهم بازار چه کسانی هستند؟

از دسامبر ۲۰۲۳، خرده‌‌فروشان پیشرو در بازار عمده لوازم خانگی لوو و هوم‌‌دیپات بودند. این خرده‌‌فروشان در هر دو سهم واحد و دلار پیشتاز بودند. بیایید به تفاوت‌‌های ظریف برنده‌‌شدن سهم واحد در مقابل یک دلار بپردازیم.

واحدهای عمده خرده‌‌فروش لوازم خانگی، اسامی شرکت‌های پیشرو را به اشتراک گذاشته‌‌اند:

در سهم واحد، لوو بیشترین سهم بازار را در سال ۲۰۲۳ به دست آورد و با ۲۹‌درصد پیشتاز سایر شرکت‌ها بود. در مقایسه با سال ۲۰۲۲، شاهد رشد ۱ درصدی بود که ادامه روند صعودی سه ساله است.هوم‌‌دیپات بزرگ‌ترین خرده‌‌فروش بعدی با سهم ۲۳‌درصد است. هوم‌‌دیپات نیز نسبت به سال گذشته رشد ۰.۴ واحدی داشت که کمتر قابل‌‌توجه است.بست‌‌بای با ورود به عنوان سومین خرده‌‌فروش بزرگ لوازم خانگی در سال ۲۰۲۳، ۱۲‌درصد سهم را به دست آورد که یک واحد کاهش نسبت به سال گذشته را نشان داد.

برندگان سهم دلاری خرده‌‌فروشان عمده لوازم خانگی

از نظر سهم دلار خرده‌‌فروشی، لوو با ۲۹‌درصد و هوم‌‌دیپات با ۲۴ درصد، همچنان در رتبه‌‌های اول و دوم قرار دارند. همان‌طور که بر اساس سهم واحد مشاهده می‌شود، هر دو خرده‌‌فروش در سال گذشته از سود بهره‌‌مند شدند، به طوری که لوو ۰.۶ درصد و هوم‌‌دیپات ۰.۳ درصد کسب کردند.بست‌‌بای با سهم ۱۴درصد دلاری در جایگاه سوم باقی مانده است و مجددا ۰.۷ درصد نسبت به سال قبل کاهش نشان داده است.

نرخ قرعه‌‌کشی خروجی

دو پیشرو برتر بازار همچنان در نرخ کشش خروجی پیشتاز هستند، به طوری که لوو ۴۶‌درصد از کل مصرف‌کنندگان لوازم خانگی اصلی را در سال ۲۰۲۳ و هوم‌‌دیپات ۴۲‌درصد را به خود اختصاص داده‌‌اند.

چه کسی سهم عمده بازار لوازم خانگی را بر اساس برند رهبری می‌کند؟

برترین برندهای لوازم خانگی در سال ۲۰۲۳ سامسونگ، جنرال الکتریک، ال‌‌جی و ویرپول بودند که هم از نظر سهم واحد و هم دلار پیشتاز بازار بودند. بیایید نگاهی عمیق‌‌تر به تقسیم‌‌بندی سهم برندها بیندازیم:

برندگان سهم واحد برند لوازم خانگی عمده

محبوب‌‌ترین برندهای اصلی لوازم خانگی بر اساس سهم در سال ۲۰۲۳ عبارت بودند از:

سامسونگ (۱۹ درصد)

جنرال الکتریک (۱۷ درصد)

ال‌‌جی (۱۶ درصد)

ویرپول (۱۶درصد)

شایان ذکر است که هر یک از این برندهای برتر سهم واحدی دارند که به‌‌طور قابل‌‌توجهی بالاتر از همه برندهای دیگر است. علاوه بر این، در حالی که همه این برندهای برتر نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌اند، ال‌‌جی با افزایش ۰.۹ درصدی بیشترین رشد را تجربه کرده است.

برنده سهم دلاری برند عمده لوازم خانگی

از نظر سهم دلاری برند، برترین برندهای لوازم خانگی عبارتند از:

سامسونگ (۲۱ درصد)

ال‌‌جی (۱۹ درصد)

جنرال الکتریک (۱۸ درصد)

ویرپول (۱۵درصد)

در حالی که ال‌‌جی و سامسونگ نسبت به این زمان در سال گذشته کاهش اندکی در سهم دلاری نشان دادند، جنرال الکتریک و ویرپول به ترتیب ۰.۹ و ۰.۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشتند.

نرخ در نظر گرفتن برند

هنگام خرید لوازم خانگی اصلی، تقریبا یک‌سوم مصرف‌کنندگان، این چهار برند برتر را در خرید خود در نظر می‌‌گیرند.

نرخ‌های در نظر گرفتن برند اصلی لوازم خانگی:

سامسونگ (۳۲درصد)،ال‌‌جی (۲۹ درصد)،جنرال الکتریک (۲۸ درصد)،ویرپول (۲۸ درصد).

نکته جالب توجه اینجاست در حالی که ویرپول تنها ۱۵ تا ۱۶‌درصد از بازار را در اختیار دارد، با نرخ خود رقیب ال‌‌جی و جنرال الکتریک است.

مصرف‌کنندگان چقدر برای لوازم خانگی اصلی هزینه می‌کنند؟

در سال ۲۰۲۳، میانگین کل قیمت تمام‌‌شده صنعت برای محصولات اصلی لوازم خانگی ۹۲۲ دلار بود که کاهش جزئی نسبت به میانگین قیمت ۹۴۶ دلار در سال ۲۰۲۲ داشت.

میانگین قیمت پرداختی بر اساس خرده‌فروش متفاوت است. با نگاهی به سه فروشنده برتر لوازم خانگی، میانگین قیمت پرداختی به شرح زیر است:

لوو ۸۹۶ دلار،هوم‌‌دیپات ۹۳۱ دلار،بست‌‌بای ۹۹۷ دلار.

قابل ذکر است که بست‌‌بای کمترین سهم بازار را در هر دو واحد دلار و واحد دارد، با این حال بالاترین میانگین قیمت پرداختی را دارد که بیش از ۷۰ دلار بالاتر از میانگین صنعت است.

روند فروش آنلاین و فروشگاهی برای بازار اصلی لوازم خانگی چگونه است؟

در سال ۲۰۲۳، فروشگاه‌‌های سنتی رایج‌‌ترین کانال فروش عمده لوازم خانگی باقی ماندند و ۷۲‌درصد از خریدها در فروشگاه انجام شد. به همین ترتیب، ۲۵‌درصد از خریدهای عمده لوازم خانگی به صورت آنلاین انجام شده است.

در اینجا چند روند فروش آنلاین دیگر وجود دارد که در صنعت عمده لوازم خانگی کشف شده است:  هنگام خرید آنلاین، ۱۱‌درصد دستگاه را برای تحویل به فروشگاه ارسال می‌کنند. صرف‌‌نظر از کانال خرید، ۶۱‌درصد از خریداران عمده لوازم خانگی به صورت آنلاین خرید کردند. از ۷۲‌درصد مصرف‌کنندگانی که در فروشگاه خرید کرده‌اند، ۴۸‌درصد قبل از خرید به صورت آنلاین خرید کرده‌‌اند.

میانگین قیمت پرداختی آنلاین در مقایسه با قیمت در فروشگاه

مصرف‌کنندگان از لحاظ تاریخی میانگین قیمت پایین‌‌تری را هنگام خرید آنلاین پرداخت می‌کنند، روندی که در سال ۲۰۲۳ با میانگین قیمت ۸۹۰ دلار برای کالاهای اصلی آنلاین و ۹۴۰ دلار برای اقلام در فروشگاه ادامه یافت.

جمعیت‌شناسی عمده مصرف‌کنندگان لوازم خانگی

TraQline تحلیل‌‌هایی از بازار ارائه می‌کند که مصرف‌کننده معمولی لوازم خانگی اصلی را برجسته می‌کند.

از دسامبر ۲۰۲۳، مصرف‌کنندگان عمده لوازم خانگی ویژگی‌‌های زیر را نشان دادند:

*۷۷‌درصد از خریداران عمده لوازم خانگی، صاحب‌‌خانه، ۲۱‌درصد از خریداران، اجاره‌‌نشین هستند.

*۵۹‌درصد از خریداران عمده لوازم خانگی متاهل هستند.

*۳۵‌درصد از خریدهای عمده لوازم خانگی تنها با حضور یک مرد در فرآیند خرید انجام شده است. ۲۹‌درصد از خریدها فقط توسط خانم‌‌ها انجام شده است.

*۵۹درصد از خریدهای عمده لوازم خانگی توسط Millennials یا Gen Xers انجام می‌شود.

*۳۰‌درصد نسل وای یا نسل هزاره بودند که نسبت به سال قبل ۱.۷ واحد افزایش داشت.

*۲۹‌درصد نسل ایکس بودند که نسبت به سال قبل کاهش جزئی داشت (۰.۲ امتیاز).