پیشرفت ۸۰ درصدی طرح توسعه سهند

وی در ادامه افزود: طرح توسعه صنایع لاستیکی سهند در واقع از سال ۱۳۹۳ و به‌‌‌دنبال واردات دستگاه میکسر ۲۷۰ لیتری آغاز شد. در آن مقطع زمانی مدیران وقت شرکت درصدد احداث نخستین خط مکانیزه تولید کامپاند در ایران بودند که متاسفانه این مهم محقق نشد.

امیدی در ادامه افزود: از سال ۱۳۹۹ اما اجرای طرح توسعه سهند در دو فاز احداث نخستین خط تولید تسمه نقاله استیل کورد و تاسیس خط تولید مکانیزه کامپاند (بنبوری) شکل جدی به خود گرفت، اما به‌‌‌دلیل شرایط نامساعد اقتصادی و تحریم‌‌‌های ظالمانه متاسفانه در هر دو فاز شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌‌‌ای نبودیم. آنچنان که بر اساس محاسبات کارشناسی میزان پیشرفت در حدود ۴۰‌درصد و محدود به احداث تاسیسات ساختمانی بود.

مدیرعامل صنایع لاستیکی سهند در ادامه با اشاره به اهمیت تولید تسمه نقاله استیل کورد برای نخستین بار در کشور گفت: اصلی‌‌‌ترین ماموریت صنایع لاستیکی سهند به عنوان یکی از قدیمی‌‌‌ترین بنگاه‌‌‌های اقتصادی ایران با ۶۴ سال سابقه فعالیت، تامین نیاز صنایع بزرگ و کوچک کشور به انواع تسمه نقاله است و تسمه نقاله استیل کورد یکی از مهم‌ترین اقلام مورد نیاز صنایع مادر نظیر صنعت فولاد، معدن و سیمان در تولید محسوب می‌شود که تاکنون از خارج کشور تامین می‌شد که البته این امر با عنایت به شرایط تحریم‌‌‌های ظالمانه و تلاطمات ارزی خود یکی از چالش‌‌‌های پیش‌‌‌روی صنایع محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه موضوع احداث خط تولید استیل کورد که از سال ۱۳۹۹ آغاز شده بود به دلایل مختلف از جمله عدم‌امکان همکاری با شرکت‌های تولید‌‌‌کننده دستگاه پرس پخت استیل کورد از نیمه سال ۱۴۰۰ تا آذر ماه سال ۱۴۰۱ متوقف شد.

امیدی در ادامه با اشاره  به‌ فصل تازه اجرای طرح توسعه صنایع لاستیکی سهند از آذرماه سال ۱۴۰۱ گفت: در این مقطع زمانی و در راستای اجرای سیاست‌‌‌های کلان دولت سیزدهم، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع اجرای کامل طرح توسعه سهند در دستور کار قرار گرفت و برای نخستین بار پس از ۳سال و با رعایت کامل مقررات و دستورالعمل‌‌‌های ابلاغی، اجزای مختلف طرح توسعه صاحب پیمانکار مجزا شدند و پس از تعیین ارکان پروژه، از ابتدای سال‌جاری کار وارد مراحل عملیاتی شد.

مدیرعامل سهند ضمن تشریح اهمیت اجرای همزمان فازهای مختلف طرح توسعه سهند و افزایش دو برابری تولید این شرکت با اجرای آن گفت: همکاران من در صنایع لاستیکی سهند با در نظر گرفتن ضرورت‌‌‌هایی همچون افزایش تولید، همسان‌‌‌سازی ایستگاه‌‌‌های تولید و افزایش بهره‌‌‌وری، کاهش آسیب‌‌‌های ناشی از تلاطمات اقتصادی نظیر افزایش نرخ ارز و تورم، طرح توسعه سهند را در چهار جبهه تکمیل تاسیسات مکانیزه تولید کامپاند، واردات دستگاه پرس پخت تسمه نقاله سیمی، افزایش سه برابری دیماند برق و در نهایت نصب و بهره‌‌‌برداری دستگاه پرس پخت استیل کورد آغاز کردند.

امیدی در ادامه با اشاره به جایگاه صنایع لاستیکی سهند در بازار تسمه نقاله کشور گفت: با تولید تسمه نقاله استیل کورد توسط سهند برای اولین بار در کشور، بی‌‌‌تردید شاهد افزایش سهم شرکت از بازار تسمه‌‌‌نقاله در بهترین زمان ممکن خواهیم بود و این خود افتخاری بزرگ برای سهند به عنوان اولین و قدیمی‌‌‌ترین تولیدکننده تسمه نقاله در کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: امروز و در روزهای پایانی ماه دی با افتخار اعلام‌‌‌ می‌‌‌کنم که تکالیف ابلاغ شده از سوی مجمع عمومی ‌‌‌سهامداران صنایع لاستیکی سهند به عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری شرکت برای سال‌جاری، نظیر احداث تاسیسات بنبوری، احداث خط تولید تسمه نقاله استیل برای نخستین بار در کشور، افزایش عملیاتی دیماند برق، کاهش بهای تمام‌شده، افزایش تولید و سودآوری بیشتر در سایه همدلی و همت بلند همکاران اینجانب در سهند در حال تحقق است.

امیدی در پایان گفت: با بهره‌‌‌برداری از طرح توسعه صنایع لاستیکی سهند انتظار این است که علاوه بر بهبود قابل‌توجه کیفیت تسمه نقاله‌‌‌های تولیدی در سهند، برای نخستین بار بخش قابل ملاحظه‌‌‌ای از نیاز کشور به تسمه نقاله استیل کورد مرتفع و در نتیجه گام مهمی ‌‌‌به سمت اجرای سیاست‌‌‌های اقتصاد مقاومتی برداشته شود.