حسین خزلی با بیان اینکه در گذشته با گسترش اینترنت ساختارهای سیاسی،  اجتماعی و اقتصادی تغییر پیدا کرد و اکنون با ورود شبکه‌‌‌های اجتماعی به زندگی مردم و دسترسی آزادانه و آسان به اطلاعات،  شاهد تغییر ساختارها دراین حوزه‌ها هستیم که بازارهای مالی هم شامل این تاثیرپذیری هستند،  یادآور شد: اجازه حضور افراد با‌نفوذ برای ارائه نظرات یا سفارشاتشان در بازار سرمایه،  برای همگرا کردن دیگران در معاملاتشان بحث روز دنیاست،  در همین راستا در سوشال تریدینگ دو پدیده کپی تریدینگ و میرور تریدینگ یا تریدینگ آینه‌‌‌ای به‌‌‌وجود آمده است. به گفته وی امروزه در بازارهای فارکس،  کریپتو و سهام،  کارگزارها و نهاد‌‌‌های مالی سعی دارند با تشکیل شبکه‌‌‌های اجتماعی معاملاتی،  بستری برای تبادل نظر میان متخصصان و سرمایه‌گذاران ایجاد کنند.

وی  افزود: ‌‌‌ سرمایه‌گذاران می‌توانند در همین شبکه‌‌‌های اجتماعی سفارش‌‌‌های خود را به کارگزار ارسال کنند که این مهم باعث افزایش سرعت معاملات خواهد شد. وی معتقد است: البته در این خصوص باید راهکارهایی برای نظارت بر فعالیت اینفلوئنسرهای حوزه مالی اتخاذ شود.

خزلی در ادامه توضیح داد: درپدیده میرور تریدینگ،  یک فرد متخصص این حوزه،  اجازه افشای معاملاتش را در کانال یا گروه‌‌‌های شبکه‌‌‌های اجتماعی خواهد داشت و عده‌‌‌ای از سرمایه‌گذاران که تخصص کافی ندارند،  می‌توانند درخواست‌‌‌های مشابه معاملات آن فرد را به کارگزار خود بدهند. در صورتی که این معاملات یک به یک انجام شود معاملات آینه‌‌‌ای یا معاملات انعکاسی به حساب می‌‌‌آید.

وی با بیان اینکه در کپی تریدینگ،  سرمایه‌گذاران انتخاب می‌‌‌کنند پس از افشای معاملات یک معامله‌‌‌گر حرفه‌‌‌ای،  دقیقا تمامی معاملاتشان را مشابه آن فرد انجام دهند،  یادآور شد: بنابراین می‌توان از شبکه‌‌‌های اجتماعی به نفع بازار استفاده کرد و کارگزارها اجازه پیدا کنند پس از احراز هویت اشخاص و شرکت‌ها،  معاملاتشان را افشا کنند.

به گفته مدیرعامل کارگزاری بانک آینده،  با ایجاد دستورالعمل‌‌‌هایی،  می‌توان اجازه کپی و میرور تریدینگ را مثلا در ۵۰ سهام اول بازار،  آزاد اعلام کرد. وی افزود: از آنجا که نمی‌توان با سلیقه جدید افرادی که دوست دارند در شبکه‌‌‌های اجتماعی فعال باشند،  مقابله کرد،  بنابراین باید فرآیندها را با این سلیقه جدید تطبیق داد.

وی ریز‌ساختار بازار سرمایه ایران را با استانداردهای جهانی متفاوت دانست و گفت: در هیچ بورسی،  حجم مبنا و محدوده نوسان با دو‌درصد نیست و ضرورت دارد،  ریز‌ساختارهای بازار سرمایه براساس استانداردهای جهانی تنظیم شود و فرهنگ و تکنولوژی معاملاتی را مطابق استانداردهای بین‌المللی به‌‌‌روزرسانی کرد تا ازدستکاری‌‌‌ها جلوگیری شود.