رضا بیاتانی بیان کرد: از شروع سال جدید تاکنون ساخت‌و‌ساز بسیار کم بوده و اگر هم فعالیتی بوده، بیشتر صرف تعمیرات و بازسازی ساختمان شده است.

به گفته وی، اتباع خارجی یکی از چالش‌‌‌‌های حرفه سنگ‌‌‌‌کاران ایرانی محسوب می‌‌‌‌شوند، چراکه اتباع خارجی با قیمت کمتر حاضر به انجام فعالیت هستند که کارفرما نیز برای منافع خویش ترجیح می‌‌‌‌دهد با آنها همکاری داشته باشد.

سختگیری‌‌‌‌ در بیمه کارگری

بیاتانی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات کارگران ساختمانی، سختگیری‌های بسیار در خصوص بیمه کارگری است، چراکه با توجه به شرایط اقتصادی و بیکاری و همچنین لزوم کار، کارگران هر روز مشغول فعالیت در این حرفه نیستند، اما بازرسی‌های مکرر کارشناسان بیمه در روزهای بیکاری، باعث عدم تایید بیمه کارگران شده است.

به گفته بیاتانی، در مواردی که مردم با سنگ‌‌‌‌کاران ساختمانی در زمینه کیفیت کار و قیمت دستمزد اختلاف داشته باشند، می‌توانند با مراجعه به انجمن صنفی سنگ‌‌‌‌کاران، این مشکلات را برطرف کنند.

کاهش اعضای انجمن به ۳۰۰ نفر

وی بیان کرد: در حال حاضر با توجه  به بیکاری و کمبود کار، اعضای انجمن صنفی سنگ‌‌‌‌کاران از ۲ هزار نفر به ۳۰۰ نفر کاهش یافته است.

رئیس انجمن صنفی سنگ‌‌‌‌کاران استان تهران  گفت: تولیدات مصالح ساختمانی در ایران از کیفیت بالایی برخوردار است و به طور جدی با مصالح خارجی در حال رقابت است.

به اعتقاد رئیس انجمن صنفی سنگ‌کاران استان تهران، اصلاحیه‌‌‌‌های نظام مهندسی درخصوص استانداردهای اصولی ساخت‌و‌ساز بسیار لازم و واجب است.

وی با بیان اینکه بین تمام اعضای انجمن و بیشتر صنف‌‌‌‌های ساختمانی ارتباط و هم‌‌‌‌اندیشی وجود دارد، اظهار کرد: اعضای انجمن‌‌‌‌ها و فعالان زنجیره‌‌‌‌های مختلف صنعت ساختمان همواره با گفت‌‌‌‌وگو و تبادل نظر به بهتر شدن شرایط و فعالیت در صنعت ساختمان کمک شایانی می‌‌‌‌کنند.