اریک و ولسی که به ترتیب، ۲۹ و ۲۷ ساله هستند، همان ماه «پرافتیک» (Prophetic) را راه‌‌‌اندازی کردند؛ یک استارت‌آپ تکنولوژی که طبق ادعای خودش «اولین ابزار پوشیدنی برای ثبت رویاهای آگاهانه در دنیا» را ساخته است. این ابزار چیزی شبیه یک دستبند است که سیگنال‌‌‌های فراصوت متمرکز می‌‌‌فرستد. رویاهای آگاهانه وقتی اتفاق می‌‌‌افتند که فرد در خواب نسبت به رویایی که می‌‌‌بیند آگاه است و ممکن است بتواند بخش‌‌‌هایی از آن را کنترل کند.

این استارت‌آپ تاکنون ۱.۱ میلیون دلار تامین سرمایه کرده و برای ساخت نمونه اولیه ابزارش که «هالو» نام دارد، با همان شرکتی وارد مشارکت شده که سخت‌‌‌افزار تراشه کامپیوتری ایلان ماسک را برای وصل شدن به مغز انسان درست کرده است. اقدام پرافتیک برای ساخت این سخت‌‌‌افزار در زمانی انجام شده که تعداد زیادی از شرکت‌ها که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌‌‌کنند، در حال سرمایه‌گذاری روی ابزارها و پوشیدنی‌‌‌های اینچنینی هستند. شرکت Humane AI که در سال ۲۰۱۷ و توسط تعدادی از کارکنان سابق اپل تاسیس شده، ابزار پوشیدنی خود به نام AI pin را اخیرا معرفی کرد. و جونی ایو، از طراحان معروف آی‌فون و سم آلتمن، هم در حال مذاکره در مورد یک پروژه سخت‌‌‌افزاری هوش مصنوعی هستند.

ولبرگ و بری، به عنوان مدیرعامل و مدیر ارشد تکنولوژی پرافتیک، قصد دارند تا اوایل ماه نوامبر یک نمونه اولیه نیمه‌‌‌کاره را عرضه کنند. اما به گفته خودشان، تست کامل این نمونه تا سه‌ماهه سوم یا چهارم سال ۲۰۲۴ طول خواهد کشید، چون باید در مورد تصویرسازی مغز انسان تحقیقات کاملی انجام دهند و با موسسه «مغز، شناخت و رفتار داندرز» که زیرمجموعه دانشگاه رادبود هلند است، در این زمینه همکاری کنند.  این دو بنیان‌گذار، رویاهای زیادی دارند که نمونه یک استارت‌آپ تکنولوژی عصر مدرن است و ولبرگ آن را با شرکت OpenAI مقایسه می‌‌‌کند. ماموریت آنها این است که به سمت «فهم ماهیت خودآگاهی انسان» حرکت کنند.

رویای آگاهانه چند سال است که نظر عموم مردم و جامعه علوم اعصاب را جلب کرده و اثر آن را در فیلم‌‌‌هایی مثل ماتریکس می‌توان دید. مطالعات مربوط به علوم اعصاب، به دهه ۱۹۷۰ برمی‌‌‌گردد، اما علاقه به این حوزه با توسعه رشته علوم اعصاب شناختی افزایش پیدا کرده است. ولبرگ و بری برای به دست آوردن داده‌‌‌های کافی و تکمیل کار روی ابزار هالو، منتظر نتایج تحقیقات موسسه داندرز هستند که یک سال طول می‌‌‌کشد.