«رضا جعفری» در نشست خبری شرکت بیمه دانا، در پاسخ به چابک آنلاین، با بیان اینکه در سال گذشته کسری ذخایر این شرکت جبران شده است، گفت: فعالیت‌های عملیاتی و غیرعملیاتی بیمه دانا در دوره مالی ۱۴۰۱ باعث شد که تراز این شرکت مثبت شود. وی افزود: ذخایرخسارت معوق شرکت بیمه دانا در سال ۱۴۰۰حدود ۲.۳۰۰ میلیارد تومان بود که پایان سال ۱۴۰۱ به حدود ۵‌هزار میلیارد تومان رسید. مدیرعامل شرکت بیمه دانا با اشاره به سود عملیاتی یک‌هزار میلیارد تومانی این شرکت در سال گذشته گفت: بخش زیادی از سود عملیاتی شرکت برای جبران کسری ذخایر گذشته منتقل شد و همین موضوع باعث شد تا در سال گذشته سود عملیاتی کمتری داشته باشیم.

جعفری اذعان کرد که بیشترین سود شرکت بیمه دانا در سال گذشته از محل غیر‌عملیاتی به میزان ۵‌هزار میلیارد تومان بوده است. مدیرعامل شرکت بیمه دانا در پاسخ به پرسش چابک آنلاین مبنی براینکه چرا سهامداران شرکت بیمه دانا در سال گذشته بدون دریافت سود نقدی از مجمع خارج شدند، گفت: این شرکت از یک دوره زیان و کسری ذخایر سنگین به یک دوره طلایی رسیده بنابراین قرار نیست به یکباره همه منابع نقدی شرکت خارج شود. جعفری افزود: از سهامداران شرکت بیمه دانا درخواست شد تاهرآنچه که به عنوان سود انباشته می‌ماند برای اصلاح ساختار سرمایه شرکت به افزایش سرمایه اختصاص یابد که به تایید سهامداران در مجمع رسید، از سوی دیگر زیان انباشته شرکت هم۲.۸۰۰ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به برنامه راهبردی سه ساله شرکت بیمه دانا گفت: در حالی که در سال دوم برنامه شرکت قرار داریم نمی‌توان حجم کلانی پول از شرکت خارج کرد و باز در سال سوم تجربه زیان تلخ گذشته را تجربه کرد. مدیرعامل شرکت بیمه دانا اظهار کرد: تردیدی نیست که در دوره جاری شرایط این شرکت بسیار خوب است و حتما کام سهامداران با دو پدیده خیلی خوب مالی شیرین خواهد شد و حاشیه سود خوبی از محل سود انباشته توزیع خواهد شد. به گفته جعفری، حق بیمه تولیدی شرکت بیمه دانا از ابتدای سال‌جاری تا به امروز به رقم ۱۷‌هزار میلیارد تومان رسیده و پیش‌بینی می‌شود این شرکت در نیمه نخست امسال به رقم یکساله سال گذشته برسد و افزود: البته بخش اعظم این حق بیمه تولیدی مربوط به رشته بیمه درمان است اما دیگر بدون حاشیه سود بیمه درمان صادر نخواهیم کرد.

وی اذعان کرد درابتدا تصمیم به چشم‌پوشی از پرتفوی رشته بیمه‌نامه درمان داشته‌اند اما با بررسی‌های انجام‌شده به این نتیجه رسیده‌اند که شرکت بیمه دانا مزیت‌ها و زیرساخت‌های خوبی در حوزه رشته بیمه درمان دارد و می‌تواند ضمن کسب سود خدمات اجتماعی خوبی را ارائه دهد. مدیرعامل شرکت بیمه دانا از تشکیل یک کمیته فنی درشرکت متبوع خود خبر داد و افزود: تمامی قراردادها بدون استثنا دراین کمیته بررسی می‌شوند و درهمین راستا بعضی از قراردادهای زیان‌ده از شرکت خارج شد.