تجارت بین‌المللی در حوزه غذا و کشاورزی، عمدتا در اختیار بازرگانان بزرگ است، چون آنها منابع بیشتر، شبکه‌‌‌های بزرگ‌تر، تولید در مقیاس بالا و از همه مهم‌تر توانایی مدیریت ریسک‌‌‌های تجاری فرامرزی را در اختیار دارند. در نتیجه، کسب‌و‌کارهای کوچک‌تر برای ورود یا رقابت در این بازارها با مشکلات بیشتری مواجهند. به علاوه، کسب‌و‌کارهای کوچک، چالش‌‌‌های لجستیک مرتبط با مدیریت زنجیره تامین دارند. استارت‌آپ مالکسی (Maalexi)  با شناسایی این چالش‌‌‌ها، به قصد ایجاد تحول در تجارت کشاورزی و با تمرکز بر مدیریت ریسک ایجاد شد تا به تولید‌‌‌کنندگان، فرآوری‌‌‌کنندگان و صادرکنندگان کمک کند که محصولات خود را به شکلی امن و مقرون به صرفه، در بازارهای بین‌المللی به فروش برسانند. این پلتفرم که از هوش مصنوعی پیشرفته و تکنولوژی‌‌‌های یادگیری ماشینی استفاده می‌کند، به شکل موثری ریسک‌‌‌های مهم تجاری مثل ریسک‌‌‌های حقوقی، شراکت، کیفیت و کمیت محصول، ارسال و پرداخت مالی را به حداقل می‌‌‌رساند.

مالکسی علاوه بر مدیریت ریسک، یک سیستم پویا ارائه می‌کند که امکان تجارت امن‌‌‌تر، سریع‌‌‌تر و مقرون به صرفه‌‌‌تر را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان محلی فراهم می‌کند. این سیستم به آنها امکان می‌دهد حاشیه‌‌‌ سود پیش‌بینی‌‌‌پذیرتری در بازارهای بین‌المللی داشته باشند. اعظم پاشا و روهیت ماجی، بنیان‌گذاران مالکسی، می‌‌‌گویند: «هدف ما این است که از پیشرفته‌‌‌ترین تکنولوژی‌‌‌ها استفاده کنیم و قوی‌‌‌ترین پلتفرمی که می‌توانیم را برای مدیریت ریسک‌‌‌های مهم و پردازش داده‌‌‌ها بسازیم و از کسب‌و‌کارهای کوچک حوزه کشاورزی پشتیبانی کنیم.» پاشا که مدیرعامل هم هست، ‌‌‌ بیش از ۲۲ سال سابقه فعالیت در تجارت بین‌الملل، زنجیره‌‌‌های تامین و تامین مالی تجاری را دارد و ماجی که مدیر ارشد تکنولوژی است، سابقه کار در حوزه مهندسی برق و علوم کامپیوتر را دارد. ترکیب دانش و تخصص این دو نفر، به شکل‌‌‌گیری پلتفرمی منجر شد که به کسب‌و‌کارهای کوچک غذا و کشاورزی امکان می‌دهد معاملات مستقیم مبدأ به مقصد انجام دهند.

این پلتفرم از طریق اتوماسیون، هزینه‌‌‌های معامله را به طور دقیق محاسبه می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد عملیات خود را وسعت ببخشند و حتی کوچک‌ترین تجارت‌‌‌ها را با راستی‌‌‌آزمایی جامع انجام دهند. مالکسی از حمایت شتاب‌دهنده‌‌‌های بزرگی مثل Hub۷۱ و Rockstart  برخوردار است که به شبکه‌‌‌ای از مربی‌‌‌های باکیفیت، تبادل ایده‌‌‌های ارزشمند، پالایش استراتژی‌‌‌ها و توسعه تکنولوژی‌‌‌های کلیدی دسترسی دارند.