در همین راستا بازرس اصلی کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن ضمن انتقاد از لایحه مالیات بر معاملات مکرر گفت: دولت با اتخاذ چنین سیاست‌هایی از تورمی که ایجاد می‌کند، سود می‌برد.

مهدی مرادحاصلی اظهار کرد: در شرایط فعلی مردم برای جلوگیری از کاهش ارزش پول چاره‌ای جز تبدیل آن به مسکن، خودرو، ارز و طلا ندارند.

بازرس اصلی کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن افزود: حالا اگر دولت با هدف مدیریت بازار امکان خرید و فروش در هریک از این بخش‌ها را سخت‌تر کند،  در بخش دیگری تورم ایجاد خواهد شد.

عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان استان همدان اضافه کرد: خریداران ملک به واسطه بی‌ثباتی بازار و سرعت کاهش ارزش پول ملی ناگزیر به سرمایه‌گذاری در این بخش برای حفظ ارزش نقدینگی خود روی آوردند.

وی راهکار کنترل چنین شرایطی را توسعه بازارهای تجارت خارجی ایران دانست و یادآور شد: اگر دولت بازارهایی از قبیل تولید و بازرگانی با هدف مشارکت مردم در چنین فعالیت‌های اقتصادی ایجاد کند، دیگر کسی برای حفظ سرمایه سراغ خرید و فروش ملک نخواهد رفت.

مرادحاصلی با تاکید بر اینکه دولت باید به فکر حفظ ارزش پول ملی و ثبات اقتصادی کشور باشد، افزود: راه‌هایی نظیر مالیات بر معاملات مکرر و مالیات برعایدی بر درآمد و مالیات بر خانه‌های خالی برای کنترل تورم و مقابله با دلالی بی‌فایده است.

وی اضافه کرد: یکی از ضعف‌های طرح مالیات بر معاملات مکرر این است که قیمت خرید و فروش بر اساس سه سال گذشته محاسبه می‌شود در حالی که قیمت‌ها در شرایط فعلی هفته به هفته افزایش می‌یابد.

بازرس اصلی کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن معتقد است: با اتخاذ چنین سیاست‌هایی دولت به نوعی از تورمی که ایجاد می‌کند، سود خواهد بود و برایش درآمدزایی دارد.