موضوع فعالیت این شرکت، طراحی و پیاده‌سازی و راهبری مرکز عملیات و مدیریت سیستم‌ها، مرکز پاسخگویی به رخدادها، توسعه، پایش،  پشتیبانی، تولید و بومی‌سازی در حوزه پرداخت الکترونیک، طراحی صفحات اینترنتی و فروشگاه‌های آنلاین است. فعالیت اصلی شرکت در دوره مالی مورد بررسی شامل ارائه خدمات به شاپرک و بانک ملی، خرید و فروش پین شارژ ( همراه اول، ایرانسل و رایتل) و بسته‌های اینترنتی، کارمزد پرداخت قبوض رایتل، اقتصاد نوین، فروش دستگاه mpos، نصب و پشتیبانی دستگاه‌های کارت‌خوان و نرم‌افزارها بوده است. درآمد شرکت پرداخت الکترونیک سداد از محل فروش خالص به رقم ۶۳۸ میلیارد تومان رسیده و از محل ارائه خدمات PSP، رقمی معادل ۵۱۹ میلیارد تومان بوده است.

این شرکت بیشترین فروش را در زمینه شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول به رقم ۳۲۵ میلیارد تومان به دست آورده و کمترین فروش در زمینه سیم‌کارت ایرانسل بوده که رقمی معادل ۲۴ میلیون بوده است. بر اساس این گزارش، افزایش درآمد بیشتر مرتبط با فروش بیشتر شارژ سیم‌کارت‌های ایرانسل و همراه اول از طریق درگاه اینترنتی و دستگاه‌های کارت‌خوان به دلیل افزایش درگاه‌های پرداخت الکترونیکی نسبت به دوره مالی قبل است. همچنین درآمد این شرکت از محل ارائه خدمات PSP، به ۵۱۹ میلیارد تومان رسیده که بیشترین درآمد در این زمینه مربوط به بانک ملی با ۲۶۸ میلیارد تومان و دومین رتبه به شاپرک با ۲۴۷ میلیارد تومان رسیده است. مروری بر عملکرد ۶ماه منتهی به ۳۱ خرداد سال ۱۴۰۱ شرکت پرداخت الکترونیک سداد نشان داد که سود خالص این شرکت به حدود ۹۳ میلیارد تومان رسیده است.

این رقم در مقایسه با سود خالص ۱۰۷ میلیارد تومانی این شرکت در نیمه نخست سال ۱۴۰۰، حدود ۱۴ میلیارد تومان کاهش داشته است. شرکت پرداخت الکترونیک سداد، دارایی‌های ثابت خود را به استثنای زمین تا مبلغ ۱۲۷۱ میلیارد تومان در مقابل خطرات احتمالی ناشی از حریق، سیل و زلزله تحت پوشش بیمه‌ای قرار داده است. ناگفته نماند که به دلیل انتقال مخاطرات دستگاه‌های پوز تحویلی به پذیرندگان، تجهیزات مزبور بیمه نشده است. تعداد دستگاه‌های پایانه‌های فروش این شرکت هم بیش از یک میلیون دستگاه است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که انبار شرکت در سال ۹۸ دچار آتش سوزی شده و تعدادی از دستگاه‌های پوز از بین رفته که پرونده دریافت خسارت در شورای فنی شرکت بیمه دانا در دست بررسی است و فعلا تعیین‌تکلیف نشده است.

این شرکت موجودی مواد و کالای خود را تا مبلغ ۲۲ میلیارد تومان در مقابل خطرات ناشی از حریق، سیل، زلزله تحت پوشش بیمه‌ای شناور قرار داده است. سهامداران شرکت پرداخت الکترونیک سداد را، شرکت داده ورزی سداد با ۹۸۹/ ۷۲درصد، چاپ و نشر بانک ملی ایران با ۰۰۵/ ۰ درصد، پارس تکنولوژی سداد ۹۹۶/ ۲۶درصد، مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با ۰۰۵/ ۰‌درصد و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با ۰۰۵/ ۰درصد تشکیل می‌دهند.