وی گفت: امروز سمت و سوی دنیا به این سمت است که سرمایه‌گذاری‌‌‌های اساسی در حوزه اکتشاف، فرآوری و حتی صنایع پایین‌‌‌دستی مس و صنایع های‌تک داشته باشد.

این مقام صنفی معتقد است که مس می‌تواند ارزآوری ۱۰میلیارد دلاری برای کشور به دنبال داشته باشد و حتی می‌توانیم سالانه بیش از یک میلیون تن کاتد تولید کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا همت بالایی را از سوی شرکت ملی مس شاهد هستیم و در کنار آن، بخش خصوصی نیز فعالیت خوبی را آغاز کرده است، به‌‌‌طوری که در تولید کاتد، سهم بخش خصوصی هر روز در حال افزایش است.

شکوری ادامه داد: در صورتی که شورای سیاستگذاری در خصوص مس و زنجیره آن (هرچند به صورت مشورتی) شکل بگیرد و دولت نیز در سیاستگذاری‌‌‌های خود حمایت کافی از این صنعت انجام دهد، اتفاقات خوبی را در آینده نزدیک در این حوزه شاهد خواهیم بود. رئیس انجمن مس ایران تاکید کرد: هرگونه سیاستگذاری، این حوزه را متاثر می‌کند و باید به سمتی برویم که حمایت‌‌‌های همه‌‌‌جانبه از برنامه‌‌‌های توسعه‌‌‌ای مس در کشور انجام شود. رئیس انجمن مس ایران ابراز امیدواری کرد ارتباطاتی که اکنون با کشورهایی نظیر چین و عربستان شکل گرفته به دیگر کشورها نیز توسعه یابد که در این صورت می‌توانیم به فناوری‌‌‌های روز صنعتی دستیابی داشته باشیم و به‌‌‌جای تولید و صادرات کاتد مس، آن را به ماده‌‌‌ای با ارزش‌‌‌افزوده بالاتر تبدیل کنیم یا در راستای تولید محصولات سبز معدنی گام برداریم. وی اظهار کرد: رئیس‌‌‌جمهوری بر انجام اقدامات از سوی دولت و دستگاه‌‌‌ها با مشورت بخش خصوصی توصیه و تاکید دارد و متصدیان امر باید به این مهم و همچنین اجرای قانون توجه و جدیت داشته باشند.