وی اظهار کرد: با اصلاح قانون نظام صنفی در سال ۹۲ فروشگاه‌‌‌های مجازی را به رسمیت شناختیم که حتما باید از اتحادیه مربوطه پروانه کسب بگیرد. وی افزود: فروشگاه‌‌‌های مویرگی حرف اول را در کشور ما می‌‌‌زنند و نگرانی اتاق اصناف در مورد کسب و کارهای مجازی حل خواهد شد. رئیس اتاق اصناف با تاکید بر اینکه سال آینده انتخابات اتاق اصناف کشور برگزار می‌شود گفت: درخواست می‌‌‌کنم افرادی که زمان بیشتری برای امور کارشناسی دارند در اتاق حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: سه میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد. فراهانی با بیان اینکه گرانی مربوط به اصناف نیست گفت: گرانی مربوط به اصناف نیست اما گران‌فروشی را هم رد نمی‌‌‌کنیم. واحدهای صنفی حدود ۱۰ تا ۲۰‌درصد سود دارند و فقط میوه‌‌‌فروشی‌‌‌ها به علت فاسدشدن ۳۵‌درصد سود دارند. وی افزود: یک‌‌‌هزار و ۵۰۰ بازرس در اصناف به غیر از اتحادیه‌‌‌ها داریم. در ۱۱ ماه گذشته ۲ میلیون و ۶۰۰‌هزار و ۹۰۵ مورد بازرسی داشته‌‌‌ایم. وی ادامه داد: ۱۵۸‌هزار و ۱۳۲ فقره شکایت مردمی توسط واحدهای صنفی اخذ شده است. تعداد ۲۰‌درصد رضایت شاکی، ۳۲درصد پرونده‌‌‌ها متخلف، ۳۲‌درصد غیرمتخلف و ۱۶‌درصد از پرونده‌‌‌ها در حال بررسی هستند.

رئیس اتاق اصناف کشور با تاکید بر اینکه برای ساماندهی دستفروشان با استانداری و شهرداری جلسه برگزار کردیم، افزود: ما به هیچ عنوان بساط کردن مغازه‌‌‌ها را نمی‌‌‌پذیریم. برای افرادی که نیازمند شغل هستند، شهرداری باید مکانی را فراهم کند. فراهانی در خصوص تشکیل سازمان بازرگانی اظهار کرد: وزارت بازرگانی برای کشور یکی از الزامات است. اگر کاری را به اصناف واگذار کنند اصناف بار را از دوششان برمی‌‌‌دارند. دولت‌‌‌های قبلی از اصناف استفاده نکردند. وی ادامه داد: ۶۰۰‌هزار واحد صنفی تولیدکننده در کشور داریم که به علت تحریم و حمایت از تولیدکننده‌‌‌ها نسبت به سه سال قبل قابل مقایسه نیستند.

رئیس اتاق اصناف کشور در پاسخ به سوالی در خصوص گرانی گوشت اعلام کرد: علت اصلی گرانی گوشت خشکسالی و ذبح دام‌‌‌های کوچک بود. بخش دیگری نیز مربوط به تامین نهاده‌‌‌های دامی و قیمت بالای تمام شده گوشت بود. وی ادامه داد: در این مدت تب برفکی در عراق شایع شد که دامپزشکی اجازه ورود دام به استان کردستان را نیز نداد. بنابراین دام باید کشتار شود و در کانتینر وارد شود.