لزوم باز آفرینی در اتاق دهم copy

اقدام مساعد فراکسیون تشکل‌ها و انجمن مدیران صنایع ایران، کانون کارآفرینان توسعه‌‌‌گرا و صدها تشکل دیگر را باید راهی نو برای تحقق اهداف فوق دانست. با توجه به اینکه این تشکل‌ها حزبی و جناحی نبوده و وامدار هیچ شخص حقیقی، حقوقی و دولتی نیستند و به دنبال تحقق اهداف ملی و برون‌‌‌رفت از وضعیت ناگوار فعلی هستند، جا دارد که همه تشکل‌ها و کارآفرینان کشور این دعوت ملی و میهنی را قبول و برای مشارکت و کمک به اجرای آنها ما را یاری رسانند. امید است همه کارآفرینان کشور که روزانه با مشکلات عمده تامین و تولید و صادرات و واردات، رکود، تورم و نرخ ارز دست و پنجه نرم می‌کنند، به میدان بیایند و با انتخاب کاندیداهای اصلح گامی برای حل مشکلات و موانع فوق بردارند.

دهمین اتاق تهران در شرایطی در حال شکل‌گیری است که اقتصاد کلان کشور از بی‌ثباتی و بحران رنج می‌برد و مدیران کسب‌وکارها و فعالان اقتصادی بخش خصوصی بیش از هر زمان دیگری نیاز به حمایت، ‌‌‌کمک و مشاوره دارند. از این رو پارلمان بخش خصوصی از هر لحاظ باید توانمند و پویا باشد تا بتواند با ظرفیت‌ها و پتانسیل اتاق بازرگانی این امر مهم را به بهترین نحو انجام دهد.

در اتاق دهم باید افرادی شایسته و توانمند فارغ از هر دسته و گروه حضور یابند، افرادی پیشکسوت و با تجربه در کنار جوانانی پر انگیزه و چابک تا بتوانند از کلیه ظرفیت‌های اتاق به منظور حمایت از بخش خصوصی استفاده و در برابر حاکمیت از حقوق این بخش دفاع کنند. از طرفی افرادی با تجربه در ادوار گذشته عضو هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی بوده‌اند که نباید از فرصت استفاده از تجربیات آنها غافل شد.

بنابراین پیشنهاد می‌شود با تشکیل یک مجلس از افراد خبره بخش خصوصی، ‌‌‌ تمام این افراد به عضویت این نهاد درآمده و در کنار هیات نمایندگان به‌عنوان مشاور تجربیات ارزنده خود را به اشتراک بگذارند تا به این وسیله نمایندگان بتوانند با هم‌افزایی و خرد جمعی از فرصت‌های بیشتری در راستای انجام وظایف نمایندگی خود و رسالت اتاق بازرگانی در دوران مسوولیت خویش استفاده کنند و بر اقتدار اتاق جهت قرارگیری این نهاد در جایگاهی شایسته بیفزایند.