به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان گفت: بازطراحی و راه‌‌‌اندازی چیلرهای ۲۴۰ تنی خطوط POLY B & C با بیش از ۱۵۰۰ ساعت کار بدون حادثه، با پیگیری مدیرعامل شرکت و تشکیل کارگروه فنی و تخصصی، کارشناسی و عملیاتی شد.

امین ملک‌‌‌زاده با بیان اینکه بازطراحی و راه‌‌‌اندازی چیلرها بدون حضور وندورهای خارجی توسط متخصصان داخلی شرکت انجام شده، تصریح کرد: اجرای این پروژه منجر به افزایش پایداری تولید در پتروشیمی شهید تندگویان می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی افزایش ظرفیت تولید واحدهای POLY B & C در پتروشیمی شهید تندگویان، افزایش دمای آب کولینگ به‌‌‌ویژه در ماه‌‌‌های گرم و شرجی سال بود، افزود: در این شرایط، به دلیل افزایش دمای آب کولینگ در مبدل‌‌‌ها و به تبع آن افزایش دمای آب کاتر در واحدهای POLY B & C امکان افزایش ظرفیت واحد بیش از ۷۰‌درصد فراهم نبود.

رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان با تاکید بر اینکه این مشکل فرآیندی، کاهش تولید بیش از ۶‌هزار و ۲۳۰ تن در یک بازه زمانی ۶۰ روزه را به پتروشیمی تندگویان تحمیل می‌‌‌کرد، گفت: باز‌طراحی و راه‌‌‌اندازی این چیلرها، موجب شده تا این تاسیسات با بالاترین راندمان در مدار بهره‌‌‌برداری قرار گیرد.