پتروشیمی کرمانشاه برای سیزدهمین سال پیاپی صادرکننده برتر شد

 رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به پایین بودن سهم تسهیلات بانکی ۳ درصدی به حوزه صادرات گفت: تخصیص تسهیلات به حوزه تجارت زمینه‌‌ساز افزایش صادرات در استان خواهد شد. وی افق تجارت استان کرمانشاه با عراق را طی ۱۰ سال آینده افقی روشن دانست و گفت: با توجه به اطلاعات بانک‌های جهانی درباره دورنمای عراق و تبدیل این کشور به یکی از قطب‌‌های اقتصادی باید از ظرفیت این بازار به صورت بهینه استفاده کرد. بهمن امیری‌‌مقدم، استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه اظهار کرد: کرمانشاه با داشتن پنج مرز رسمی و یک بازارچه مرزی و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق ظرفیت بالایی برای مبادلات تجاری در دو بخش کردی و عربی دارد.

 وی توان استان کرمانشاه در حوزه صادرات را فراتر از میزان موجود دانست و تصریح کرد: با همت دولت و همکاری و توان بخش خصوصی می‌توان این ظرفیت را به دو برابر افزایش داد‌‌. امیری‌‌مقدم افزایش تسهیلات به بخش تجارت را لازم دانست و خاطرنشان کرد: سازمان صمت و معاونت اقتصادی استانداری موضوع تسهیلات به بخش تجارت را به مرکز منعکس کنند تا از محل تبصره ۱۸ سهمی را به این موضوع اختصاص دهیم.

در پایان این جلسه و به مناسبت روز ملی صادرات از شرکت‌‌های برتر استان در حوزه صادرات تقدیر به عمل آمد؛ همچنین از سیدجعفر هاشمی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه به عنوان صادرکننده برتر استانی در سال ۱۴۰۰ تجلیل شد. شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه برای سیزدهمین سال متوالی موفق به کسب این عنوان شده است.