او و همکارش، یاسمین مدیروس، از زمان راه‌‌‌اندازی شرکتشان به نام R-Coat در مه ۲۰۲۱ بیش از ۲‌هزار چتر شکسته را احیا و به بادگیر، کلاه و شلوارک‌‌‌ تبدیل کرده‌‌‌اند. در نوامبر امسال، آنها کیف‌‌‌های دوشی با همان پارچه درست کردند. حالا هم مجموعه‌‌‌ای از تزئینات درخت کریسمس را ارائه می‌کنند. این تزئینات، از در بطری‌‌‌‌‌‌های بازیافت شده درست شده‌‌‌اند و رشته‌‌‌هایی که تزئینات از آنها آویزان می‌شود، از همان پارچه احیا شده چتر است. طراحی آنها در مشارکت با یک برند واقع در لیسبون، به نام OIA  صورت گرفته و در ۶سبک و چند رنگ موجودند. مدیروس می‌‌‌گوید: «هدف برند ما این است که کاربری مواد اولیه را تغییر دهیم و به مردم ثابت کنیم که با خلاقیت و نوآوری، هیچ زباله و ضایعاتی وجود نخواهد داشت»

بنیان‌گذاران این شرکت، با ترکیبی از تخصص در پایداری و مدیریت طراحی، لباس‌‌‌ها را طراحی می‌کنند و سپس آنها را به یک خیاط می‌دهند تا به طراحی‌‌‌ها زندگی ببخشد. برای درست کردن یک کاپشن، پنج چتر مورد نیاز است و بیشتر کاپشن‌‌‌ها تکه‌‌‌دوزی‌‌‌هایی از پارچه‌‌‌هایی با رنگ‌‌‌ها و الگوهای مختلف هستند. مدیروس می‌‌‌گوید: «حتی وقتی یک کاپشن مشکی درست می‌‌‌کنیم، تکه پارچه‌‌‌ها اختلاف رنگ دارند و این را دوست داریم.» بنیان‌گذاران R-Coat، فعلا قطعات فلزی چترها را در یک انبار جمع کرده‌‌‌اند، ‌‌‌ اما در حال مذاکره با هنرمندان ایتالیایی هستند تا برای درست کردن زیورآلات از آنها استفاده کنند.

طبیعتا، حالا که کارشان گرفته، دیگر خودشان برای جمع‌‌‌آوری چتر به خیابان‌‌‌ها نمی‌‌‌روند. آنها در عوض، شبکه‌‌‌ای از نقاط جمع‌‌‌آوری درست کرده‌‌‌اند که در سراسر پرتغال - شامل دانشگاه‌‌‌ها، فروشگاه‌‌‌های محصولات محیط‌زیستی و شوروم‌‌‌ها - پخش شده‌‌‌اند. این شبکه ۳۰ نقطه را دربرمی‌گیرد و با اینکه درخواست‌‌‌هایی برای برپایی این نقاط در فرانسه و حتی آمریکا دارند، بنیان‌گذاران منتظرند تا روش پایداری برای آن پیدا کنند. مدیروس می‌‌‌گوید: «وقتی لجستیک پایدارتری پیدا کنیم، در این زمینه هم رشد خواهیم کرد.»