ادعای افزایش قیمت محصولات لوازم‌خانگی صحت ندارد

یکی از این موارد رکود در بازار است. دوم اینکه قدرت خرید مردم پایین بوده و این موضوع بازار لوازم‌خانگی را تحت‌تاثیر قرار داده است. در نتیجه در چند ماه اخیر هیچ‌گونه افزایش قیمتی در محصولات لوازم خانگی وجود نداشته و محصولات لوازم خانگی بیشتر با برگزاری جشنواره‌های فروش و اقساطی به فروش می‌رود.  محمدرضا شهیدی‌ با اشاره به قیمت‌گذاری دستوری محصولات لوازم‌خانگی گفت: از نظر قانونی نیز قیمت محصولات تولیدی به سازمان حمایت اعلام و امکان افزایش قیمت وجود نداشته و ادعای مطرح شده درباره افزایش قیمت محصولات لوازم خانگی صحت ندارد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تناسب هزینه‌های تولید و افزایش نرخ ارز نیمایی با قیمت‌گذاری دستوری، گفت: زمانی که نرخ ارز و تورم افزایش پیدا کند، این موضوع تاثیر خود را با یک تاخیر زمانی روی نرخ محصولات لوازم خانگی می‌گذارد. اما در سه یا چهار ماه گذشته افزایش قیمت نداشته‌ایم، زیرا تولیدکنندگان، مقداری مواد اولیه را در انبارها ذخیره داشتند و در حال حاضر افزایش قیمتی روی محصولات اعمال نشده است.  شهیدی درباره تاثیر نرخ ارز روی صادرات گفت: برای جذابیت صادراتی به غیر از افزایش نرخ ارز،که یک موضوع اقتصادی است، موارد دیگری مانند مناسبت‌های سیاسی، ارتباطات، تلاش‌های سازمان توسعه تجارت، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی برای معرفی محصولات، نیز تاثیرگذار هستند. البته به علت اینکه همزمان با افزایش نرخ ارز، تورم کلی ۴۰ تا ۵۰‌درصدی نیز در جامعه وجود دارد، عملا افزایش نرخ ارز، قیمت تمام شده سایر کالاها را نیز افزایش داده و آنچنان مزیتی در بحث صادراتی ایجاد نمی‌کند.

 محصولات «سونی» با کد رهگیری، دارای اصالت است

دبیر انجمن صوتی و تصویری درباره حاشیه‌‌‌های ضد و نقیض فعالیت برند لوازم خانگی«سونی» گفت: هر کالایی که دارای کد رهگیری و شناسه کالا باشد اصیل بوده و تقلبی نیست. تولیدکنندگان کد رهگیری را با ارائه مدارک و مستندات دریافت می‌کنند. کالاهایی که شرکت مادایران در بازار عرضه کرده دارای کد رهگیری و اصالت است.  شهیدی افزود: محصولات لوازم خانگی «سونی» هم به صورت قاچاق و هم قانونی در بازار وجود دارند. مردم و مشتریان بدانند که هر کالایی که دارای کد رهگیری باشد، دارای اصالت است. کالاهای شرکت مادیران با کد رهگیری ارائه می‌شود و هیچ مشکلی ندارد.  وی درباره تولید محصولات سونی در داخل کشور گفت: شرکت مادیران، محصولات سونی را در کشور تولید می‌کند. این شرکت به علت تحریم‌ها نمی‌تواند، قطعات موردنیاز را از تامین‌کننده اصلی بگیرد،  اما از نمایندگی‌ها و شرکت‌های واسطه این قطعات تامین شده و در داخل کشور تولید می‌شود.